» آموزش » توربو اچ دی چیست؟
آموزش

توربو اچ دی چیست؟

بهمن 28, 1396 10

دوربین های توربو اچ دی چیست؟ چرا سری توربو اچ دی هایک ویژن یک انقلاب تصویری بود؟ برای هر انقلابی زمان احتیاج است. در سال 2012 شرکت هایک ویژن از اولین پکیج های دوربین مداربسته Turbo HD رونمایی کرد، و انقلابی در صنعت نظارت تصویری ایجاد کرد. بعد از سال‌ها کار بر روی این تکنولوژی قدرتمند، هایک ویژن Turbo HD 4.0 را راه‌اندازی کرد، انقلابی جدید در دنیای نظارت تصویری HD.

تکنولوژی Turbo HD ورژن 4 هایک ویژن این امکان را به کاربر می‌دهد که به راحتی سیستم آنالوگ خود را به کیفیت فوق العاده ultra-HD 4K تغییر دهد. در این تکنولوژی جدید با بهره‌گیری از H265+، مصرف پهنای باند تا 75% کاهش یافته است. همچنین با ارسال تصویر و برق روی یک کابل کواکسیال، سرعت و هزینه نصب پایین آمده و سرعت راه‌اندازی سیستم نظارت تصویری افزایش یافته است.

با نصب و راه‌اندازی پکیج‌های آماده Turbo HD 4.0 هایک ویژن، به سیستم نظارت تصویری قدرتمند دست یابید. در این مقاله سعی داریم شما را با قابلیت‌ها و ویژگی‌های این تکنولوژی کمپانی Hikvision آشنا کنیم.

کیفیت 4K و Ultra HD

کیفیت 4k در محصولات توربو اچ دی هایک ویژن

وضوح تصویر بالا باعث افزایش چشم‌گیری در کارآیی سیستم دوربین مداربسته می‌شود. نصب دوربین های مداربسته با کیفیت تصویر بالا نگهبانان را قادر می‌سازد افراد، اشیاء و حرکات مشکوک را سریعاً تشخیص داده و به موقع عکس‌العمل لازم را نشان دهند.

در حالی که اکثر دوربین های مدار بسته آنالوگ کیفیت 2 مگاپیکسل ارائه می‌دهند، دوربین های مداربسته Turbo HD 4.0 شرکت هایک ویژن تصاویر را کیفیت 4K ضبط می‌کنند. آخرین دوربین های مداربسته 4K هایک ویژن تا 8 مگاپیکسل رزولوشن تصویر دارند.

با وضوح و زاویه دید بیشتر، دوربین های مدار بسته 8 مگاپیکسل هایک ویژن نقاط کور تصویر را کاهش داده و باعث پوشش بیشتر و دقیق‌تر محیط می‌شوند. پکیج کامل دوربین مداربسته ultra-HD هایک ویژن، از دوربین 4K تا دستگاه دی وی ار 4K و مانیتور 4K، در کنار یکدیگر باعث ایجاد محیطی امن در خانه یا محل کار می‌شوند.

H265+ سطح جدیدی از فشرده‌سازی تصویر

با بیشتر از 3 سال تحقیق هایک ویژن اولین شرکتی بود که H.265+ را برای دوربین های مدار بسته آنالوگ ارائه داد، انقلابی در سیستم های آنالوگ. تکنولوژی H.265+ با کاهش بیت‌ریت‌ها تا 75% در سیستم های HD، قدم بزرگی در میزان کارایی نسبت به H.264 برداشت.

کیفیت 4k و h265+ با دوربین های مداربسته turbo hd هایک ویژن

تکنولوژی H.265+ که بر پایه کدک 265/HEVC توسعه یافته، الگوریتمی هوشمند است که توسط هایک ویژن طراحی شده است و به میزان قابل توجهی بیت‌ریت‌های تصویر را کاهش می‌دهد. با بهره‌گیری از H.265+ پهنای باند مصرفی و حافظه ذخیره‌سازی کاهش یافته و کیفیت تصویر افزایش پیدا می‌کند.

دید در شب فوق‌العاده با تکنولوژی ULTRA LOWLIGHT

دید در شب بالای دوربین های مداربسته turbo hd هایک ویژن

سیستم فوق کم‌نور به‌کار رفته در دوربین های مداربسته هایک ویژن باعث افزایش کارایی دید در شب دوربین‌ها می‌شود. با استفاده از دوربین‌های مداربسته دارای این تکنولوژی، نمایشگرهای HD 1080p زنده می‌شوند. با 120 dB WDR و قابلیت PoC، این دوربین های مدار بسته بیشترین و پیشرفته‌ترین قابلیت‌های امنیتی را به کاربر ارائه می‌دهند. این نوع دوربین‌ها اطمینان می‌دهند هرچه در سایه‌های محیط وجود دارد، چه در شب و چه در شرایطی که دیگر دوربین های مداربسته در تاریکی می‌مانند را به کاربر نشان دهد.

سادگی نصب با PoC داخلی

سهولت نصب محصولات Turbo HD هایک ویژن با بهره مندی از PoC داخلی

با پکیج های Turbo HD 4.0 هایک ویژن، نصابان دوربین مداربسته مجبور نیستند سیم‌کشی اضافی کنند. PoC (Power over Coax) امکان استفاده از کابل کواکسیال برای ارسال تصویر و برق به‌صورت همزمان را ایجاد می‌کند. این تکنولوژی جدید شامل دوربین مداربسته PoC و دستگاه DVR توربو HD می‌شود و منبع تغذیه PoC در دستگاه DVR تعبیه شده است. بهره‌گیری از سیستم Turbo HD 4.0 باعث کاهش میزان کابل کشی، صرفه‌جویی در فضا و کاهش هزینه نصب می‌شود.

تشخیص هوشمند (smart detector)

تشخیص هوشمند در دوربین مداربسته Turbo HD سری چهار هایک ویژن

دستگاه های دی وی ار Turbo HD از قابلیت‌های هوشمندی مانند face detection (تشخیص چهره)، defocus detection و تحلیل و آنالیز تصویر هستند. این آنالیزها شامل تشخیص نفوذ و تغییر در محیط می‌شود.

تولید در سطح پیشرفته

به‌عنوان یک تولیدکننده، هایک ویژن با تمرکز شدید روی کنترل کیفی محصولات، و از این طریق کارایی بالای محصولات سری Turbo HD را تضمین می‌کند. جهت حصول اطمینان از جای‌گذاری دقیق لنز دوربین های مدار بسته، محصولات هایک ویژن در اتاق‌هایی کاملا تمیز اسمبل می‌شوند.

به‌علاوه هایک ویژن از نرم افزارهای اتوماسیون و پروسه تست دقیق جهت افزایش کارآیی و حصول اطمینان از استحکام محصول بهره می‌برد. در نتیجه محصولات هایک ویژن همواره از از ثبات و اطمینان بالایی برخوردارند. محصولات Hikvision همچنین در شرایط نامناسب محیطی و تست EMC سربلند بیرون می‌آیند، این مطلب به این معناست که محصولات توربو اچ دی هایک ویژن در دماهای بسیار بالا و با شرایط خاص محیطی نیز سازگارند.

به‌دلیل تکنولوژی‌های پیشرفته و سطح بالای تولید شرکت هایک ویژن، پکیج های Turbo HD ورژن 4 سازگاری بالا و بدون مرزی دارند و قادرند در کنار بسیاری از دوربین های مداربسته و دستگاه‌های DVR از برندهای مختلف کار کنند و پیروی این قضیه، برای تغییر تجهیزات یک سیستم نظارت تصویری به سیستم توربو اچ دی هایک ویژن، احتیاج نیست همه دوربین های مداربسته یا دستگاه های دی وی ار جایگزین شوند.

با استفاده از محصولات Turbo HD ورژن چهار هایک ویژن، می‌توانید سیستم های امنیتی نظارت تصویری قدیمی را بدون پرداخت هزینه‌های گزاف به سیستم HD به‌روزرسانی کنید.

جهت به ارمغان آوردن کیفیت HD برای سیستم‌های نظارت تصویری آنالوگ، هایک ویژن در سال 2013 از اولین نسل دستگاه های DVR و دوربین های مدار بسته Turbo HD خود رونمایی کرد. از آن زمان چند نسل دیگر از محصولات Turbo HD توسط Hikvision وارد بازار شدند و قابلیت‌هایی مانند ضبط تصویر در نور بسیار پایین و استفاده مقرون‌به‌صرفه از پهنای باند و فضای ذخیره‌سازی را ارائه دادند که باعث بهبود سیستم امنیتی و حفاظتی مشتریان شرکت هایک ویژن شد.

اکنون هایک ویژن با بهره‌گیری از دانش روز و تجربیات گذشته، نسل پنجم محصولات نظارت تصویری Turbo HD خود را معرفی کرده است که شامل AcuSense Turbo HD DVRs و دوربین های مدار بسته ColorVu Turbo HD می‌شود. این تکنولوژی‌ها در عین کاهش هزینه‌ها و مداخله افراد، شناسایی و عکس‌العمل در برابر نقض امنیت را برای اشخاص و سازمان‌ها را بسیار ساده کرده است.

فن‌آوری توربو اچ دی در واقع همان تکنولوژی آنالوگ دوربین مداربسته می‌باشد، با این تفاوت که خروجی کیفیت تصاویر به‌دست آمده از دوربین های Turbo HD بسیار بیشتر از سیستم‌های آنالوگ و قدیمی است. یکی از قابلیت های دیگر دوربین های توربو استفاده از آنها به‌عنوان دوربین پلاک خوان خودرو می‌باشد. 

Turbo HD 5.0: امنیت بیشتر با هزینه کمتر

در سیستم‌های آنالوگ از کابل کواکسیال و فیش BNC برای انتقال اطلاعات و تصاویر استفاده می‌شود. اما در سیستم‌های نظارت تصویری تحت شبکه از کابل و سوکت شبکه استفاده می‌شود. بدین ترتیب برای ارتقاء یک سیستم قدیمی آنالوگ به تحت شبکه احتیاج است که تمام بستر سیستم تعویض شود که این موضوع باعث افزایش هزینه به‌روزرسانی، نصب و راه‌اندازی می‌شود.

با‌توجه به اینکه در سیستم‌های HD انتقال اطلاعات روی بستر آنالوگ، یعنی کابل کواکسیال انجام می‌شود، ارتقاء سیستم قدیمی آنالوگ به سیستم‌های جدید HD بسیار آسان و مقرون‌به‌صرفه است و تا‌حدزیادی باعث کاهش هزینه‌ها می‌شود.

دوربین های مداربسته Turbo HD 5.0 هایک ویژن

محصولات سری Turbo HD 5.0 هایک ویژن قابلیت‌های سیستم‌های نظارت تصویری آنالوگ قدیمی را بالا برده و به سازمان‌ها کمک می‌کند با هزینه کم، امنیت را بالا ببرند.

“در دستگاه AcuSense Turbo HD DVR هایک ویژن، ما با توسعه تکنولوژی انقلابی Deep Learning به مشتریانمان کمک کردیم دیگر نگران آلارم‌های خطا نباشند، با سرعت بیشتری به بازیابی صحنه موردنظر بپردازند و به اتفاقات به‌محض وقوع آنها عکس‌العمل نشان دهند. در عین حال دوربین های مداربسته ColorVu Turbo HD هایک ویژن حتی در تاریکی مطلق نیز تصاویری واضح، روشن و رنگی ارائه می‌دهند.”
– فرانک ژانگ، مدیر دپارتمان بازاریابی بین‌المللی محصولات در Hikvision Digital Technology

منبع: hikvision

به این نوشته امتیاز بدهید!

تحریریه فرافن

تحریریه فرافن

هدف ما در تیم تحریریه فرافن، فراهم‌کردن جدیدترین و جامع‌ترین محتوای تخصصی و کاربردی در حوزهٔ سیستم‌های امنیتی و نظارتی (شامل آموزش، نقدوبررسی، اخبار و فناوری) است. با نقدها یا پیشنهادات خود ما را در این امر یاری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×