» اخبار و تازه‌های فناوری » پارکینگ هوشمند؛ نگاهی بر راه حل های پیشرفته پارکینگ هوشمند خودرو
اخبار و تازه‌های فناوری

پارکینگ هوشمند؛ نگاهی بر راه حل های پیشرفته پارکینگ هوشمند خودرو

اسفند 26, 1398 10

جستجوی جای پارک می‌تواند وقت با ارزش شما را هدر دهد. علاوه بر این، سیستم‌های کند ارائه بلیط‌های کاغذی می‌توانند باعث ازدحام در درب ورودی و خروجی شوند. بنابراین سازمان‌هایی مانند شرکت‌های خرده فروشی، مشاغل خصوصی و مقامات دولتی باید استفاده از سیستم هوشمند پارکینگ را برای مقابله با این چالش‌ها مدنظر قرار دهند. راهکار هوشمندسازی پارکینگ و کنترل هوشمند ورودی و خروجی می‌توانند ضمن بهبود تجربه کاربر، پارکینگی آزاد را در همه ساعات شبانه روز تضمین کنند.

هوشمندسازی پارکینگ ها

 
پارک کردن خودرو می‌تواند برای بسیاری از خریداران و مسافران کار طاقت‌فرسایی باشد. شکار فضای آزاد باعث اتلاف وقت و ناامیدی بسیاری از مسافرین خواهد شد و تجربه خریدشان را تلخ خواهد کرد.

پارکینگ‌هایی که به مراکز شهر نزدیک هستند یا به مراکز تفریحی خرده فروشی و سرگرمی متصل می‌باشند می‌توانند مشکلات بزرگتری را به وجود آورند. در طول ساعت شلوغ یا زمانی که تعداد مشتریان زیاد است، تراکم جمعیت در ورودی‌ها و خروج‌ها می‌تواند باعث ایجاد صف‌های طولانی شود.

با توجه به وضعیت ناگواری که برای بسیاری از مشتریان به وجود می‌آید و افزایش هزینه‌های پارکینگ‌ها، سازمان‌ها باید از فضای موجود بهترین استفاده را نمایند. در واقع، کسانی که در انجام این کار موفق باشند، می‌توانند پارکینگ‌های خود را به یک مزیت رقابتی تبدیل کنند.

راه حل‌های پارکینگ هوشمند

راه حل‌های پیشرفته پارکینگ هوشمند می‌توانند به لطف مجموعه ای از ویژگی‌های جدید و هوشمند، مدیریت، امنیت و سودآوری پارکینگ‌ها را ارتقا بخشند.

مدیریت ورودی و خروجی پارکینگ

مدیریت ساده ورودی‌ها و خروجی‌ها

راه حل‌های پارکینگ هوشمند می‌توانند جدیدترین فناوری حصار را با دوربین پلاک خوان (ANPR) ادغام کنند، تا ورود و خروج از پارکینگ‌ها بسیار کارآمدتر شود. با شناسایی سریع وسایل نقلیه و ارسال این داده ها به مراکز کنترل، دوربین‌های هوشمند می‌توانند سرعت حرکت وسیله نقلیه را تسریع کرده و صف‌ها را به حداقل برسانند و باعث بهبود بهره وری کل منطقه پارکینگ شوند.

وقتی صحبت از پرداخت هزینه پارکینگ می‌شود، سازمان‌ها می‌توانند یک سیستم ANPR را با یک سیستم ارائه بلیط شخص ثالث ادغام کنند تا تجربه دلپذیرتری را برای مشتری به ارمغان آورند.

راهنمای پارکینگ هوشمند

دوربین‌های راهنمای پارکینگ می‌توانند به طور خودکار بر فضای پارکینگ نظارت کنند. یک دوربین مداربسته می‌تواند فضاهای مختلفی را زیرنظر بگیرد و وجود خودرو در هر یک از آنها را تشخیص دهد. این اطلاعات به یک ترمینال اصلی ارسال می‌شوند که در آن تعداد فضای موجود یا در دسترس محاسبه می‌شود و از طریق صفحه نمایش هدایت پارکینگ که در نقاط مهم پارکینگ نصب شده‌اند به مشتریان اطلاع داده خواهند شد.

علاوه بر این، می‌توان از یک سیستم  شاخص  روشنایی داینامیک نیز استفاده کرد تا راننده مستقیماً به فضاهای موجود هدایت شود و از این طریق اطمینان حاصل کرد که مردم می‌توانند اتومبیل‌های خود را به سرعت پارک کنند.

جانمایی خودرو در پارکینگ هوشمند

ماشین من را پیدا کن

استفاده از یک راه‌حل جامع پارکینگ هوشمند نه تنها می‌تواند به افراد در یافتن جای پارک کمک کند بلکه می‌تواند، ایمنی راننده را بهبود بخشیده و آرامش خاطر را به وی بازگرداند. با استفاده از کیوسک‌های جست و جوی لمسی که در ورودی‌ها قرار دارند، رانندگان می‌توانند به سادگی جزئیات پلاک خود را وارد کنند و وسیله نقلیه خود را در درون نقشه پارکینگ پیدا نمایند. این سیستم می‌تواند یافتن خودرو در پارکینگ را تا حد زیادی ساده نماید.

معرفی یک نمونه

هایک ویژن با کمک راه حل پارکینگ هوشمندش همه چیزهایی را که برای بهبود عملکرد روزانه یک اپراتور نیاز است، از مدیریت ورودی و خروجی گرفته تا راهنمای پارک و محل استقرار وسایل نقلیه در اختیار او قرار می‌دهد. این سیستم می‌تواند استفاده از پارکینگ‌ها را بهینه سازی کند، رفت و آمد وسایل نقلیه را تسهیل نماید و رضایت راننده را افزایش دهد؛ این بدان معنی است که پارکینگ شما همیشه کارآمد و مقرون به صرفه خواهد بود.

منبع: securityworldmarket

به این نوشته امتیاز بدهید!

تحریریه فرافن

تحریریه فرافن

هدف ما در تیم تحریریه فرافن، فراهم‌کردن جدیدترین و جامع‌ترین محتوای تخصصی و کاربردی در حوزهٔ سیستم‌های امنیتی و نظارتی (شامل آموزش، نقدوبررسی، اخبار و فناوری) است. با نقدها یا پیشنهادات خود ما را در این امر یاری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×