» اخبار و تازه‌های فناوری » دوربین acusense ؛ نسل جدید محصولات اکیوسنس هایک ویژن
اخبار و تازه‌های فناوری

دوربین acusense ؛ نسل جدید محصولات اکیوسنس هایک ویژن

فروردین 5, 1399 40

همانطور که می‌دانید هایک ویژن در عرصه محصولات و راه حل‌های امنیتی نوین، شرکت پیشرویی محسوب می‌شود. حال این کمپانی بزرگ نسل جدیدی از محصولات اکیوسنس (AcuSense) خود را با به‌روزرسانی های قابل توجهی ارائه نموده است که در ادامه قصد داریم شما را با جزئیات بیشتری در این مورد آشنا کنیم.

 ابتدا شما را به مشاهده ویدئوی زیر دعوت می‌کنیم تا بهتر با قابلیت‌های شگفت انگیز دوربین های مداربسته اکیوسنس هایک ویژن آشنا شوید.

ایده شکل‌گیری دوربین acusense

فرانک ژانگ، رئیس مرکز بین المللی محصولات و راه‌حل‌های Hikvision می‌گوید:

محصولات اکیوسنس هایک ویژن برای اولین بار در سال 2018 با این ایده معرفی شدند که خدمات هوشمندی نظیر آلارم را در اختیار مشاغل کوچک و مشتریان مناطق مسکونی قرار دهند. به‌طور خلاصه، فناوری AcuSense به پرسنل امنیتی این امکان را می‌دهد تا روی رویدادهای انسانی و وسایل نقلیه تمرکز کنند نه اشیاء ناچیز. بنابراین آن‌ها می‌توانند کارآمدتر عمل کنند و در وقت و هزینه خود صرفه جویی نمایند. به‌علاوه کاربران نهایی می‌توانند کنترل کامل سیستم امنیتی خود را در هر زمان و از هر کجا به دست گیرند.

آشنایی با دوربین acusense
معرفی دوربین acusense

هایک ویژن در این رونمایی ادعا کرده است که به کمک آخرین الگوریتم یادگیری عمیق توانسته است آلارم خطای محصولاتش را تا 98٪ کاهش دهد.

ویژگی های دوربین acusense

بهبود دقت هشدارها

جدیدترین دستگاه های Hikvision AcuSense با الگوریتم یادگیری عمیق به‌روز شده‌ای طراحی شده اند که جریان‌های ویدئویی زنده را تجزیه و تحلیل کرده و آن‌ها را به‌عنوان “انسان”، “وسیله نقلیه” یا “رویدادهای دیگر” برچسب گذاری می‌کنند.

آنهایی که به‌عنوان انسان و وسیله نقلیه برچسب خورده اند، هشدارهایی را برای کارمندان امنیتی ارسال می‌کنند، در حالی‌که سایر رویدادها مانند قطرات باران، حیوانات یا حرکت شاخ و برگ‌ها در نظر گرفته نمی‌شوند. در نتیجه آلارم‌های کاذب تا 98٪. کاهش خواهد یافت. به این ترتیب، پرسنل امنیتی می‌توانند روی موضوعات اصلی امنیتی تمرکز کرده و اقدامات لازم را انجام دهند. علاوه‌بر این، فیلم‌های مرتبط به‌طور خودکار برای جستجوی آسان‌تر طبقه‌بندی می‌گردند.

نسل جدید دوربنی های اکیوسنس هایک ویژن

تشخیص حرکت پیشرفته با طبقه بندی انسان / وسیله نقلیه

مشتریانی که با قابلیت تشخیص حرکت آشنا هستند قطعاً قدر فناوری AcuSense را خواهند دانست. با در نظر گرفتن عادات کاربران، هایک ویژن محصولات اکیوسنس خود را به‌نحوی طبقه‌بندی نموده که بتوانند انسان و وسایل نقلیه در حال حرکت را از هم تشخیص دهند. در واقع در هنگام حرکت، سیستم به تجزیه و تحلیل این موضوع می‌پردازد که یک انسان حرکت مذبور را انجام داده یا یک وسیله نقلیه و اینکه آیا باید زنگ خطر فعال شود یا خیر.

دوربین مداربسته با قابلیت چراغ چشمک زن و مکالمه دو طرفه صوتی

در صورتی‌که به توقف فوری وسیله نقلیه یا فرد نیاز باشد، می‌توان از مدل‌های پیشرفته‌تر  Hikvision که با یک چراغ چشمک‌زن و هشدار صوتی ارائه می‌شوند استفاده کرد. به محض شروع زنگ هشدار، چراغ داخلی سیستم شروع به چشمک زدن می‌کند.

به طور همزمان، پرسنل امنیتی می‌توانند به لطف بلندگو داخلی و میکروفون موجود در دوربین، با شخصی که زنگ خطر را فعال نموده ارتباط برقرار کنند. توجه داشته باشید که دوربین های AcuSense جدیدتر حتی از آهنگ‌های صوتی سفارشی که می‌توانند از پیش ضبط شده یا با محیط‌های مختلف منطبق گردند استفاده کنند.

عملکرد دوربین های اکیوسنس هایک ویژن

عملکرد بهتر در محیط کم نور

لنزهای پیشرفته دوربین مداربسته AcuSense مجهز به دیافراگم  F1.4 هستند. این فناوری به قابلیت روشن نمودن بهینه تصاویر مجهز است که باعث عملکرد بهتری در محیط‌های کم نور یا تاریک خواهد شد.

پوشش وسیع‌تر منطقه

در مقایسه با دوربین‌های قبلی AcuSense، این نسل جدید مسافت‌های 10، 15 یا 22 متر تا 20، 25 یا 30 متر را بسته به نوع مدل تحت پوشش قرار می‌دهد.

اکیوسنس هایک ویژن

تنوع محصولات

مشتریان می‌توانند از رزولوشن 2MP ، 4MP و 4K و همچنین انواع دوربین‌ دام، بولت و پی تی زد متناسب با شرایط خاص خود استفاده کنند.

به‌کارگیری تکنولوژی AcuSense هایک ویژن در دوربین مداربسته IP و دستگاه NVR سری EasyIP 4.0 با حذف آلارم‌های اشتباه، باعث افزایش دقت سیستم تا بیش از 90% و عکس‌العمل سریع‌تر به تهدیدهای امنیتی می‌شود.
این تکنولوژی، انسان‌ها و وسایل نقلیه را با دقت بالا تشخیص داده و سایر حرکات موجود در محیط مانند قطرات باران یا ریزش یک برگ را مدنظر قرار نمی‌دهد و درنتیجه باعث کاهش چشم‌گیری در هشدارها یا آلارم‌های خطا می‌شود.

علاوه‌براین، دوربین های مداربسته AcuSense هایک ویژن از تکنولوژی روشنایی ultra-low-light که در سری DarkFighter به‌کار رفته نیز بهره می‌برد، که باعث نظارت تصویری با کیفیت بسیار عالی حتی در تاریکی شب می‌شود. با تلفیق این قابلیت و قابلیت ultra-high-definition سری DarkFighter، شناسایی و عکس‌العمل سریع توسط سازمان‌ها در مواقع بروز تهدید امنیتی را تضمین می‌کند و می‌تواند شواهد تصویری بسیار مفیدی جهت ارائه به دادگاه ارائه دهد.

دستگاه های NVR سری EasyIP 4.0 هایک ویژن دارای قابلیتی به نام “quick target search” به‌معنی “جستجوی سریع هدف” هستند که کاربر و تیم‌های امنیتی را قادر می‌سازند در صورت بروز هرگونه اتفاق، به‌سرعت تصویر مورد‌نظر را بازیابی و بازبینی کنند. این قابلیت زحمت جستجوی دستی تصویر در بین حجم بزرگی از اطلاعات را کم کرده و باعث صرفه‌جویی فراوانی در زمان می‌شود.

دوربین مداربسته و دستگاه دی وی ار turbo hd 5 هایک ویژن

مزایای کلیدی دستگاه های AcuSense Turbo HD DVR هایک ویژن

خانواده AcuSense دارای 11 مدل مختلف دستگاه DVR می‌باشد و از آخرین تکنولوژی‌های Deep Learning برای بهبود تشخیص شیء استفاده می‌کند. دی وی آر هایک ویژن از سری AcuSense انسان‌ها و خودروها را از حیوانات، برگ درخت و دیگر اشیاء تشخیص داده و بدین ترتیب باعث کاهش به‌صدادرآمدن اشتباه آلارم شده و دفعات چک دستی سیستم را کاهش می‌دهد.

قابلیت جستجوی سریع سوژه و استخراج تصویر افراد و خودروها از بین مجموعه بزرگ تصاویر ذخیره شده به‌صورت اتوماتیک، از مزیت‌های دیگر دوربین AcuSense هایک ویژن است. با بهره‌گیری از این قابلیت دیگر لازم نیست افراد صحنه موردنظر خود را بین پایگاه داده‌های بزرگی از تصاویر جستجو کنند.

منبع: prnewswire

به این نوشته امتیاز بدهید!

تحریریه فرافن

تحریریه فرافن

هدف ما در تیم تحریریه فرافن، فراهم‌کردن جدیدترین و جامع‌ترین محتوای تخصصی و کاربردی در حوزهٔ سیستم‌های امنیتی و نظارتی (شامل آموزش، نقدوبررسی، اخبار و فناوری) است. با نقدها یا پیشنهادات خود ما را در این امر یاری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×