» آموزش » آموزش نصب دوربین مداربسته بیسیم (وای فای، وایرلس، wifi یا wireless)
آموزش

آموزش نصب دوربین مداربسته بیسیم (وای فای، وایرلس، wifi یا wireless)

آبان 7, 1396 10

یک دوربین مداربسته بیسیم را می‌توان به شبکه وای فای منزل متصل ساخت و سپس با نصب اپلیکیشن مخصوص روی گوشی همراه، به مشاهده تصاویر زنده و ضبط شده دوربین از راه دور و از طریق اینترنت پرداخت.

مطالب این مقاله برای صاحبان منازل مسکونی، کسب وکار، نصب کننده های امنیتی، پیمانکاران دولتی و هرکس دیگری که می‌خواهد چگونگی طراحی و نصب سیستم های نظارت تصویری و دوربین های بی سی را برای یک یا چندین ساختمان بیاموزد، مناسبت است.

دوربین مدار بسته بیسیم

این سیستم های برای کاربردهای و موقعیت هایی بسیاری ازجمله موارد زیر قابل اجراست:

  • سیستم دوربین مداربسته خانگی یا دوربین نصب شده در گاراژ، انبار یا اتاق کودکان.
  • خانه های ویلایی یا مزارع کشاورزی با دوربین های نظارتی نصب شده در یک یا چند انبار و سوله که برق دارند ولی اتصال شبکه ندارند.
  • انبار یا حیاط های ذخیره سازی با دوربین های امنیتی که تمام اموال (چندین ساختمان) را پوشش می‌دهند.
  • مجتمع آپارتمانی با دوربین هایی نصب شده در چندین ساختمان که به یک DVR مرکزی متصل هستند.
  • هرنوع اموال و دارایی های دولتی یا تجاری که به اتصال دوربین های امنیتی در چندین ساختمان و ضبط توسط یک DVR مرکزی نیاز دارد.

پیش از بیان توضیحات بیشتر، لازم به‌ذکر است که نصب تعداد زیاد سیستم های وایرلس که دوربین های کنترل شده را به یک DVR مرکزی در سایر ساختمان‌ها وصل کند، بسیار پیچیده‌تر از نصب ساده سیستم های دوربین مداربسته آماده با کابل های BNC است. بااین‌وجود، در این مقاله سعی خواهیم کرد که مراحل و اطلاعات را ساده و شفاف بیان نماییم.

مورد دیگر اینکه، پیشفرض مقاله تجهیزات تجاری و با کیفیت بالاست. این سیستم ها برای پیاده‌سازی در سطح بسیار بالا طراحی شده‌اند و بسیار قابل اعتماد هستند. این سیستم ها مسلماً ارزان نیستند و نمی‌توان آن‌را با یک سیستم واحد مسکونی مقایسه کرد.
این مدل ها شامل گرید تجاری دوربین های IP یا تحت شبکه، ضبط ویدئوهای سفارشی با نرم افزارهای ضبط حرفه ای و نرم افزار های تجزیه و تحلیل، و تجهیزات وایرلس شبکه هستند. مهم‌تر از همه اینکه، تمام محصولات شامل پشتیبانی فنی در سطح جهانی و نیز تیم‌های پشتیبانی قوی شرکت های ازجمله شرکت فرافن مارکت می‌باشند.

Indoor Wireless Camera Systems (دوربین وایرلس در محیط داخل)

سیستم های نظارتی در محیط داخلی منزل یا ساختمان، می‌توانند با استفاده از دوربین های مدار بسته IP وایرلس مطمئن‌تر عمل کنند. وقتی از عبارت ” indoor wireless camera system” استفاده می‌کنیم، در‌واقع به سیستمی اشاره دارد که اکسس پوینت (access point) وایرلس/ آنتن و همه دوربین های مدار بسته تحت شبکه وایرلس، در داخل همان ساختمان قرار دارند و همه دوربین های مداربسته در یک فاصله متعارف از اکسس پوینت قرار می‌گیرند. بدیهی است که، اگر شما یک سیستم در یک ساختمان بزرگ یا چند طبقه نصب کنید، به چندین اکسس پوینت وای‌ فای نیاز خواهید داشت.

بسیاری از روترها یا اکسس پوینت های وایرلس دو بانده هستند، بدین‌معنا که آنها می‌توانند از فرکانس های 2.4Ghz و یا 5Ghz استفاده کنند. هریک از این باندها، حرکت صعودی یا نزولی دارند. فرکانس وایرلس 2.4Ghz می‌تواند بهتر از 5Ghz از روی مانع عبور کند. اگر شما در منطقه‌ای هستید که دستگاه های وایرلس زیادی در آنجا وجود دارد، مانند یک آپارتمان، فرکانس 2.4Ghz می‌تواند چالش برانگیز باشد. این مشکل تجمع شبکه‌های وایرلس نیز معمولاً با انتخاب یک کانال با دامنه 2.4Ghz که خیلی متراکم نیست، قابل‌حل است.

عملکرد سیستم در فضای داخل:

441 Wireless1
  • 4 دوربین مدار بسته IP وایرلس را به اکسس پوینت وای فای وصل می‌کنیم. در این مورد، ما از دوربین های مدار بسته وایرلس Zavio F3115 استفاده کردیم.
  • اکسس پوینت وایرلس را با استفاده از کابل CAT-5 به روتر وصل کردیم، که با خط های نارنجی در شکل نشان داده شده است.
  • یک NVR را با استفاده از کابل CAT-5 به روتر متصل کردیم.
  • این NVR می‌تواند تصویر هر 4 دوربین IP را ضبط کند ( یا حتی تصاویر بیشتر اگر توسط دستگاه NVR پشتیبانی شود).
  • ناظر می‌تواند به‌وسیله نرم افزار موبایل یا سیستم، از راه دور به دستگاه NVR و همه دوربین های مداربسته دسترسی داشته باشد، البته به‌شرطی که روتر هم به اینترنت متصل باشد.
  • این سیستم می‌تواند همچنین یک دستگاه مجزا، یا مرکب از روتر یا اکسس پوینت را ایجاد کند.
  • دوربین های مداربسته و اکسس پوینت همگی می‌توانند در اتاق های جداگانه قرار گیرند. WIFI می‌تواند از دیوار کاذب به‌خوبی عبور کند. اگر ساختمان از چندین طبقه و طبقات از بتن ساخته شده باشند، این تنظیمات به‌خوبی کار نخواهد کرد.

Outdoor Wireless Systems (دوربین وایرلس در محیط باز یا بیرون)

اگر شما نیاز دارید تا سیگنال های ویدئویی را از راه دوربین های مداربسته بین ساختمان ها از طریق WIFI انتقال دهید، در اینجا چند مثال وجود دارد.

نکته مهم: رابط های وایرلس در فضای باز، به یک میدان‌دید مستقیم مابین آنتن ها نیاز دارند. بنابراین هیچ سازه ای که مانع سیگنال های WIFI باشد، نباید وجود داشته باشد.

441 Wireless2

این مثال که در این مقاله آمده است نشان می‌دهد ” چگونه می‌توان از راه‌دور دوربین های مداربسته امنیتی را در یک مکان بدون دسترسی به اینترنت، نصب و راه‌اندازی کرد.”

  • دوربین مدار‌بسته تحت شبکه داخلی در ساختمان سمت چپ، با استفاده از کابل CAT-5 به رابط وایرلس یا آنتن در فضای باز متصل شده است.
  • دیگر آنتن وایرلس یا همان گیرنده در ساختمان سمت راست قرار گرفته است.
  • آنتن گیرنده به یک مودم یا روتر متصل شده است.
  • ساختمان سمت راست همچنین می‌تواند با یک NVR به روتر متصل شود.
  • دوربین های شبکه نیز می‌توانند در ساختمان سمت راست نصب شوند.

Indoor / Outdoor Wireless Camera Systems (دوربین های وایرلس برای فضای بیرون و داخل)

اگر شما به هر دو نوع دوربین مداربسته (Indoor / Outdoor) نیاز دارید، به‌صورت زیر عمل کنید:

441 Wireless3
  • در اینجا دو دستگاه اکسس پوینت وایرلس به‌کار رفته است. یکی از آنها که در سمت راست تصویر قرار دارد، به‌عنوان اکسس پوینت وایرلس و دیگری که در سمت چپ تصویر دیده می‌شود، به‌عنوان رابط وایرلس شناخته می‌شوند.
  • دو دوربین مدار بسته IP داخلی، از طریق WIFI به اکسس پوینت متصل می‌شوند.
  • دوربین مدار‌بسته تحت شبکه خارجی با استفاده از کابل CAT-5 به اکسس پوینت متصل می‌شود و این مستلزم آن‌است که کابل CAT-5 از داخل ساختمان به‌ خارج کشیده شود.
  • اکسس پوینت با استفاده از کابل CAT-5 به یک روتر شبکه متصل شده است.
  • دستگاه NVR با استفاده از کابل CAT-5 به یک روتر متصل شده است.
  • این NVR می‌تواند تصویر 3 دوربین مدار بسته شبکه را ضبط کند ( یا حتی تصاویر بیشتر اگر توسط NVR پشتیبانی شود).
  • ناظر می‌تواند به‌وسیله نرم افزار موبایل یا سیستم، از راه‌دور به NVR و همه دوربین های مداربسته دسترسی داشته باشد.

نکته مهم: بسیاری از مردم تصور می‌کنند که شما می‌توانید یک دوربین مدار بسته IP را خارج از ساختمان نصب کنید و آن‌را به یک اکسس پوینت در داخل ساختمان اتصال دهید. این قابلیت مورد‌اعتماد نیست، زیرا سیگنال‌های WIFI مثل 2.4Ghz و 5Ghz نمی‌توانند از یک مانع سخت به خوبی عبور کنند. مثلاً آنها نمی‌توانند از آجر، گچ و چوب فشرده عبور کنند. به همین دلیل است که در مثال بالا، رابط های وایرلس در داخل ساختمان و کابل های متصل به دوربین مداربسته در خارج از آن قرار گرفته اند.

دوربین های مداربسته وایرلس wireless wifi

سوالات متداول در ارتباط با دوربین های مدار بسته وایرلس

آیا امکان تبدیل یک دوربین مداربسته سیمی به یک دوربین مداربسته بیسیم وجود دارد؟

بله. می‌توان دوربین های مدار بسته موجود در یک محیط را به یک سوئیچ وصل کرده و سوئیچ را به یک فرستنده رادیوئی، سپس دستگاه DVR که در فاصله 100 متر یا بیشتر از سوئیچ و دوربین های مدار بسته قرار دارد را به یک گیرنده رادیوئی متصل کرد.

آیا امکان افزایش برد دوربین مداربسته وایرلس وجود دارد؟

بله. جهت افزایش برد دوربین مداربسته بیسیم می‌توان از دستگاهی به  نام ریپیتر (repeater) استفاده کرد.

طرز کار این ریپیترها ساده است. یک ریپیتر سیگنال دوربین مداربسته wireless را دریافت کرده و مجددا ارسال می‌کنند. این قابلیت بطور موثری برد دوربین مداربسته وای فای را تا دو برابر افزایش می‌دهد. اما استفاده از چند ریپیتر پیشنهاد نمی‌شود، زیرا هر ریپیتر کیفیت تصویر را تا اندازه‌ای کاهش می‌دهد.

  • حداکثر برد دوربین های مدار بسته بیسیم همیشه از طریق خط دید (line of sight یا LOS) محاسبه می‌شود. خط دید مسیری بین فرستنده و گیرنده می‌باشد، که هیچ شیئی روی این مسیر وجود ندارد.
    با اینکه یک فرستنده می‌تواند اطلاعات را در میان دیوار، پنجره و حتی فلز نازک ارسال کند، ولی این اشیا سیگنال را تضعیف کرده و محدوده‌کاری را کاهش می‌دهند.
ریپیتر دوربین مداربسته وایرلس
نصب و راه‌اندازی سیستم نظارت تصویر در فضای باز

صرف­ نظر از اینکه شما از تکنولوژی آنالوگ، دیجیتال یا تحت شبکه استفاده می­‌کنید، نکات اساسی برای نصب و راه‌­اندازی سیستم نظارتی بی‌سیم فضای باز وجود دارد. در این مقاله نکات مهم در نصب دوربین های مدار بسته بیسیم را ارائه می‌کنیم. 

انتخاب آنتن می‌­تواند نقش مهمی هنگام نصب و راه‌­اندازی شبکه بی‌سیم داشته باشد. سه نوع اصلی وجود دارد: همانطور که می­بینید فرکانس‌­های بالاتر، منطقه فرنل کوچکتری دارد. با این حال، 5/8GHz به­‌طور گسترده استفاده نمی­‌شود، بنابراین اگر شما به­ دنبال سیستم ارتباط با تجهیزات بی‌سیم هستید، ممکن است بهترین انتخاب نباشد.

آنتن omni

آنتن omni سیگنال را به صورت حلقه پخش می­‌کند. سیگنال­ 360 درجه ارسال می­‌نماید، اما بسیار کم بالا و پایین می­‌شود. (معمولا بین 5 تا 10 درجه) بنابراین اگر مکان ارسال و دریافت هم ارتفاع نباشند، ممکن است سیگنال از بالای آن عبور کند.

آنتن Patch

آنتن Patch مانند گرد کردن دست­ها اطراف دهان می‌­باشد. بر روی سینگال­‌هایی با الگوی تنگ‌­تر تمرکز دارد. (تقریبا 40 درجه به صورت عمودی و 40 درجه به صورت افقی). این مورد بهترین انتخاب در مواقعی است که ساختمان­‌هایی با ارتفاع متفاوت می­‌باشد.همچنین  بالاتر از omni می­‌باشد. Patch با گسترده وسیع جزئی از آنتن  می­‌باشد. (معمولا بین 90 تا 120 درجه به صورت افقی)

آنتن Yagi or Parabolic gride

آنتن parabolic grid مانند گاو نر است. بسیار بالا است اما الگوی سیگنال بسیار کم است.( معمولا کمتر از 10 درجه به صورت افقی و کمتر از 5 درجه عمودی است). برای فواصل بسیار طولانی جهت غلبه بر اثر منطقه فرنل، همچنین جلوگیری از دخالت­‌های دیگر استفاده می­‌شود.

نصب و راه‌اندازی دوربین مداربسته

نصب و راه‌اندازی فیزیکی

آنتن­‌ها را در بالاترین نقطه ممکن خط دید بصری و رادیویی تا اتصال بعدی نصب نمایید، و تا آنجا که ممکن است تجهیزات خود را نزدیک آنتن­‌ها نگه دارید.

کابل­‌ها را طوری قرار دهید که مزاحمتی با چیز دیگر در ساختمان نداشته باشند و بدون خطر به داخل منتقل شود. سعی کنید از ولتاژ بالای AC دور نگه دارید چرا که منجر به تداخل سیگنال می­‌گردد.

اگر شما هر گونه سؤالی در مورد تاسیسات امنیتی بی‌سیم در فضای باز دارید یا تمایل دارید در انتخاب راه حل مناسب برای برنامه نظارتی به شما کمک شود، لطفا با ما تماس بگیرید.

اشتباهات رایج نصب دوربین مداربسته وایرلس

نصب دوربین مداربسته همیشه یکی از بهترین گزینه‌ها برای تأمین امنیت خانه یا محل کار است. نصب دوربین مداربسته در منزل بهترین سرمایه‌گذاری است که می‌توانید برای اعضای خانواده‌تان انجام دهید. از این طریق همیشه می‌توانید از امن بودن فضای خانه و سلامتی اعضای خانواده‌تان اطمینان حاصل کنید. با نصب یک سیستم دوربین مداربسته از هر کجا که هستید می‌توانید با کنترل تصاویر ضبط شده دوربین های مدار بسته، از امنیت منزل یا محل کار خود آسوده خاطر باشید.

در این میان در زمینه نصب دوربین های مداربسته اشتباهات رایجی وجود دارد که ممکن است نصاب ناخواسته مرتکب شود. جهت حصول اطمینان از رعایت تمام نکات مهم نصب و دریافت بهترین کیفیت تصویر، لازم است از انجام 8 اشتباهی که در ادامه ارائه خواهیم داد، خودداری شود.

1. نصب دوربین مداربسته روی سطوح نامناسب

انتخاب سطح مناسب برای نصب دوربین مداربسته از مسائل مهمی است که باید مدنظر قرار داده شود. دوربین باید به‌خوبی به دیوار یا سقف پیچ شده باشد. اگر دوربین مدار بسته در فضای بیرون نصب می‌شود، باید در انواع شرایط جوی ثابت مانده و با وزش اولین باد از سطحی که روی آن نصب شده جدا نشود. مورد دیگری که باید در نظر داشته باشید، این است که تا جاییکه می‌توانید دوربین مداربسته را روی سطوح آهنی یا فلزی نصب نکنید. از این طریق از خطر برخورد رعدوبرق و از نوسانات احتمالی برق جلوگیری خواهید کرد.

2. معکوس شدن تصویر دوربین مداربسته

هیچ چیز آزاردهنده‌تر از این نیست که بعد از نصب دوربین مداربسته، هنگام تنظیم دستگاه متوجه شوید که تصویر یکی از دوربین‌ها برعکس است. چند راه حل برای این مشکل وجود دارد. بی‌دردسرترین راه حل این است که دستگاه DVR قابلیتی داشته باشد تا با یک تنظیم ساده، تصویر دوربین را در دستگاه بچرخانید. بهتر است قبل از نصب دوربین‌ها با استفاده از یک مداد سمت دوربین مدار بسته را مشخص کرده و بالای دوربین یک علامت گذاشته تا هنگام نصب به مشکل برنخورید.

3. نصب دوربین مداربسته در مکان نامناسب

یکی از مسائل مهم هنگام نصب دوربین امنیتی انتخاب مکان مناسب برای نصب است، زیرا مکان بهتر منجر به نظارت بهتر می‌شود. مکان نصب دوربین ها را باید جوری انتخاب کنید که علاوه بر پوشش اماکن مهم و نقاط حساس، دوربین‌ها بیشترین پوشش را داشته و نقطه کوری در تصویر وجود نداشته باشد. نکاتی مانند ارتفاع و سمت‌دهی دوربین مدار بسته باید مدنظر باشند. با یک بررسی ساده محل نصب، ایده‌هایی برای تعیین مکان نصب دوربین‌ها به ذهنتان خطور خواهد کرد. در فضای بیرون، دوربین مداربسته باید در جایی نصب شود که نور خورشید در طول روز در ضبط تصویر محیط مشکل ایجاد نکند. معمولاً مکان مناسب در فضای بیرون برای نصب زیر سقف است، از این طریق از تابش مستقیم نور آفتاب به دوربین مداربسته جلوگیری می‌شود. بهتر است که سر دوربین را به پایین میل دهید تا آسمان کمتر در زاویه دید دوربین مدار بسته باشد تا دوربین در ضبط تصویر با مشکلات کمتری در زمینه نورپردازی مواجه شود.

4. نصب دوربین مداربسته خارج از محدوده وای فای

بسیاری از سیستم‌های امنیتی و نظارت تصویری بیسیم هستند. سیستم های وایرلس بسیار منعطف بوده و به سادگی راه‌اندازی می‌شوند. اما در نصب دوربین های مداربسته بیسیم نکاتی مانند در نظر داشتن محدوده آنتن‌دهی وجود دارد که باید رعایت شوند. هر دوربین مداربسته وای فای محدوده مجازی دارد و تا یک فاصله مشخص می‌تواند از دستگاه DVR دور باشد. اگر فاصله دوربین رعایت نشود، ممکن است ارتباط دوربین با دستگاه دی وی ار قطع و وصل شود و در نتیجه تصویر ثابت نباشد. حالت دیگر این است که به‌طور کلی دوربین قادر به تبادل اطلاعات با دستگاه دی وی ار نبوده و تصویری دریافت نشود. برد دوربین های مداربسته وای فای خود را قبل از نصب چک کنید. هنگام انتخاب و خرید دوربین مداربسته بیسیم خود، برد دوربین‌ها را باید با توجه به وسعت محلی که می‌خواهید پوشش دهید انتخاب کنید.

5. عدم نصب دوربین مدار بسته به تعداد لازم

برای پوشش کامل منزل یا محل کار خود، مطمئناً به بیش از یک یا دو دوربین احتیاج دارید. اکثر پکیج‌های دوربین مداربسته از دو یا چهار دوربین شروع می‌شوند. برای پوشش کامل مناطق مورد اهمیت، باید محل نصب را بررسی کرده و از کافی بودن تعداد دوربین های مدار بسته اطمینان حاصل کنید. اگر تنها قصد کنترل ورود و خروج یا کنترل اتاق خواب کودکتان را دارید، احتمالاً به تعداد زیادی دوربین مداربسته احتیاج ندارید. اما برای پوشش کامل، تعداد بیشتری دوربین مداربسته باید خریداری و نصب کنید. نصب دوربین های مداربسته با لنز باز (Wide lens) در مناطق باز و وسیع می‌تواند به پوشش بیشتر کمک کند، اما باید توجه کنید که تشخیص چهره در دوربین های لنز باز مشکل است. برای شروع می‌توانید با پکیج 4 دوربینه شروع کنید، سپس با یافتن نقاط کور، تعداد دوربین های نصب شده را افزایش دهید.

6. زنگ خطر

شما نمی‌توانید هر روز و هر ساعت دوربین های مدار بسته خود را چک کنید. اگر سارقی به خانه شما نزدیک شود و شما در حال نظارت دوربین ها نباشید، چه اتفاقی می‌افتد؟ با اینکه تنها وجود دوربین مدار بسته در محیط بسیاری از خرابکاران و سارقین را ترسانده و دور می‌کند، اما این موضوع به تنهایی کافی نیست. سیستم نظارت تصویری، شما این امکان را دارد که در صورت تشخیص حرکت به‌جای فقط ضبط تصویر، به شما هشدار دهد. با مشاهده هشدار شما امکان تماس با پلیس و یا هشدار دادن به اعضای خانواده خود را خواهید داشت.

هشدار خطر (alert) دوربین مداربسته

7. نصب دوربین مداربسته بدون در نظر گرفتن برق

بله، یک دوربین مداربسته وای فای به سیم کشی برای انتقال تصویر به دستگاه DVR احتیاج ندارد، ولی این به این معنی نیست که بدون برق کار می‌کند. برای تأمین برق دوربین های مدار بسته دو راه وجود دارد، راه اول این است که دوربین را مستقیماً به یک پریز برق متصل کنید و راه دوم این است که دوربین را به یک باتری متصل کنید. اکثر دوربین های مداربسته وای فای با باتری کار می‌کنند. این موضوع را هنگام خرید دوربین مداربسته مد نظر قرار دهید.

8. عدم رمزگذاری روی سیستم وایرلس

در همه سیستم های وایرلس اطلاعات روی شبکه منتقل می‌شوند. راه اندازی یک شبکه بیسیم آخرین مرحله نصب دوربین مداربسته است. راه اندازی سیستم وای فای آسان است ولی باید از خطر هک شدن سیستم جلوگیری کرد. یکی از اولین اقدامات برای جلوگیری از هک شدن سیستم، اختصاص یک پسورد به شبکه وای فای است. از این‌طریق از بسیاری از خرابکاری‌ها و دسترسی‌های غیر‌مجاز به سیستم جلوگیری می‌کنید. اکثر نصابان این مرحله که از مراحل پایانی نصب دوربین مداربسته است را فراموش می‌کنند.

دوربین مداربسته اتدور

این مقاله جهت طراحی و پیاده سازی دوربین های مداربسته بی سیم و سیستم های حفاظتی در فضای آزاد، راهکارها و دیدگاه های مناسبی ارائه خواهد داد. شما ممکن است هنگامی که برای راهنمای نصب دوربین مداربسته در فضای باز جستجو می‌کنید این مقاله را مشاهده کنید. بسیاری از مشتریان و کاربران دوربین های نظارتی به این مقاله مراجعه می‌کنند تا درباره دوربین های مداربسته وای فای و نصب آنها در فضای خارجی بیشتر بدانند.

هدف ما از نوشتن این مقاله توضیح و بیان برخی مفاهیم کلیدی و چالش های واقعی است که به هنگام طراحی و پیاده سازی سیستم های دوربین مداربسته وایرلس outdoor، نیاز است به آنها توجه کرده و رفع نمایید.

لازم به‌ذکر است که این مقاله کاملاً فنی است، لذا چنانچه در هر بخشی متوجه مطالب نشده‌اید کافی است با کارشناسان ما تماس بگیرید و جهت انتخاب و خرید بهترین دوربین های مداربسته مشاوره دریافت نمایید.

در این مقاله درمورد کاربردهای سیستم های زیر توضیح داده خواهد شد:

  • سیستم های اتصال وای فای یک نقطه به چند نقطه این سیستم ها، دوربین های نظارتی واقع در چند ساختمان مختلف را مدیریت می‌کنند که برای این منظور نیاز است بین ساختمان های دیگر نیز با دستگاه dvr ارتباط برقرار گردد.
  • سیستم های اتصال wifi نقطه به نقطه این سیستم ها معمولاً یک ساختمان مرکزی را دربر می‌گیرند، جاییکه هم دوربین های مداربسته با کابل های قوی به دستگاه دی وی ار ویا nvr متصل هستند و نیز در ساختمانی جدا دوربین هایی وجود دارند که می‌بایست تصاویر ضبط شده را به ساختمان مرکزی را ارسال نمایند.
  • سیستم های وایرلس نظارت غیرمستقیم خطی همواره ایده‌آل‌ترین وضعیت این است که بین فرستنده های wifi و گیرنده ها، ارتباط خطی مستقیم وجود داشته باشد. بااین‌حال چنانچه این موقعیت امکان پذیر نباشد، به‌عنوان گزینه آخر فرستنده های دید بیسیم غیر مستقیم در دسترس می‌باشند. این سیستم ها می‌توانند سیگنال های ویدئویی یک دوربین امنیتی را ازمیان درختان و حتی ساختمان ها ارسال کنند.

دوربین های مدار بسته IP و دستگاه های NVR

سیستم های مداربسته بیسیم مورد بحث در این مقاله، دوربین های تحت شبکه وایرلس هستند. چرا؟ چون سیگنال های ویدئویی دوربین های ip می‌توانند به طور ذاتی بدون نیاز به تبدیل سیگنال بر روی یک پل شبکه بیسیم آن هم با فرمت IP ارسال شوند.

البته سیستم های وایرلس بیسیم، برای دوربین های مداربسته HD‌ و آنالوگ که با فیش های BNC و کابل های کواکسیال استفاده می‌شوند نیز در دسترس و قابل استفاده هستند. با‌این‌حال، نصابان باید بدانند که سیگنال های ویدئویی مربوط به دوربین های آنالوگ و اچ دی (AHD, HD-TVI, HD-CVI)، می‌بایست قبل از ارسال بر بستر شبکه وایرلس، به سیگنال های IP تبدیل شوند.

این کار اغلب نیاز به دو تبدیل دارد: ابتدا تبدیل BNC به HDMI، سپس HDMI به IP. و در‌آخر سیگنال های IP می‌بایست قبل از ارتباط با DVR، دوباره به سیگنال های آنالوگ تبدیل شوند. هرچند این اتصالات اضافی طراحی سیستم را پیچیده، دشوار و گاهی شامل هزینه های بیشتری می‌کند.

سیگنال ویدئویی دوربین های تحت شبکه ip در حال حاضر برای انتقال وایرلسی نیاز به فرمت دیجیتالی دارد. دوربین ها و شبکه های IP در تمام اشکال رسمی دوربین های مداربسته همچون دوربین های دام و بولت نیز در دسترس هستند. برخی دوربین های آی پی نیز همچون سایر دوربین های مداربسته دارای LED های داخلی IR مادون قرمز برای بهبود دید در شب هستند.

DVR هایی که با دوربین های IP تحت شبکه مورد استفاده قرار می‌گیرند، معمولا با عنوان NVR (ضبط ویدئویی شبکه) شناخته می‌شوند. چرا که ویدئو ها به جای کابل، از طریق بستر شبکه آی پی ارسال می‌شوند. دستگاه های NVR و دوربین های IP نیز تصاویر و فیلم ها را بر روی یک هارد دیسک (هارد بنفش) ضبط و ذخیره می‌کنند، همانند رکوردرهای DVR و دوربین های نظارتی با کابل کواکسیال.

 ادامه دارد…

منابع:

annke

به این نوشته امتیاز بدهید!

تحریریه فرافن

تحریریه فرافن

هدف ما در تیم تحریریه فرافن، فراهم‌کردن جدیدترین و جامع‌ترین محتوای تخصصی و کاربردی در حوزهٔ سیستم‌های امنیتی و نظارتی (شامل آموزش، نقدوبررسی، اخبار و فناوری) است. با نقدها یا پیشنهادات خود ما را در این امر یاری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×