» آموزش » انتقال تصویر با ddns رایگان برای دوربین مداربسته
آموزش

انتقال تصویر با ddns رایگان برای دوربین مداربسته

دی 19, 1395 30

416 PORT 1

DDNS، مخفف عبارت dynamic domain name system به معنای سیستم دامنه پویا است که به کمک آن می‌توانید از راه دور به دوربین مداربسته IP و دستگاه NVR یا آنالوگ خود دسترسی داشته باشید. DDNS می‌تواند آی پی آدرس شما را در هر زمان و مکانی که به آن احتیاج داشتید به‌آسانی از راه دور در دسترس شما قرار دهد و از آنجایی‌که DDNS در تمام محصولات نظارت تصویری گسترش یافته، ساختار ساده‌ای نیز دارد. 

مراحل ثبت نام DDNS:

416 PORT 2

پس از انجام ثبت نام، شما یک دامنه رایگان (مانند: uniforetest.hopto.org) خواهید داشت. لازم به ذکر است که این آموزش بدون IP به شما ارائه خواهد شد.

مرحله1- ابتدا یک HOST (میزبان) بسازید. (این مرحله انجام شده است)

مرحله2- یک DUC دانلود کنید. این DUC می‌تواند HOST و آی پی آدرس شما را بروز نگه دارد. شما نیاز نیست این ابزار را دانلود کنید، زیرا دوربین های مداربسته تحت شبکه و NVR ها معمولاً یک DUC درون خود دارند.

مرحله3- پورت فوروارد روتر خود را تنظیم کنید. (Port Forward your router)

416 PORT 3

پورت فوروارد در روتر چیست؟

پورت فوروارد بخشی از ساختار روتر است که یک کامپیوتر یا تجهزات شبکه را به کامپیوتر ها و تجهیزات شبکه های دیگر در خارج از شبکه محلی وصل می‌کند.

شما یک پورت فوروارد برای آی پی آدرس دوربین مدار بسته IP یا دستگاه NVR خود نیاز دارید. به‌عنوان مثال آی پی آدرس محلی NVR ها 192.168.0.188 می باشد. (یا به‌طور پیش فرض 192.168.1.188 است).

416 PORT 4

مراحل تنظیمات DDNS بر روی NVR ها:

ابتدا به NVR وصل شوید، وارد تنظیمات (Setting) شده و در منوی شبکه (Network) وارد تنظیمات DDNS شده و آنرا فعال کنید، سپس نوع سرور را بدون IP انتخاب کنید.

اطلاعات حساب خود (ایمل و پسوردتان) و دامنه را بدون IP تکمیل کنید.

  • نوع سرور: بدون IP
  • نام سرور: no-ip.com
  • پورت: 80
  • نام کاربری: sales02{at}123anfang.com
  • پسورد: ******
  • تائید (تکرار) پسورد: ******
  • دامنه: hopto.org

416 PORT 5

اضافه کردن دوربین IP به HD NVR: 

برای اینکه مطمئن شوید هم دوربین مدار بسته IP و هم HD NVR ها درست کار می‌کنند، باید کامپیوترها به همان روتر و همچنین همان شبکه محلی متصل شوند. بنابراین مطمئن شوید که آنها درهمان شبکه ای هستند که کاربران به تنظیمات آن برای هر دستگاهی نیاز دارند.

416 PORT 6
416 PORT 7
416 PORT 8

بعنوان مثال، تنظیمات شبکه دوربین مدار بسته شبکه:

  • IP address: 192.168.0.21
  • Sub-mask: 255.255.255.0
  • Default gateway: 192.168.0.1

تنظیمات شبکه NVR :

  • IP address: 192.168.0.188
  • Sub-mask: 255.255.255.0
  • Default gateway: 192.168.0.1

توصیه می‌شود برای غیرفعال کردن قابلیت DHCP، تنظیمات شبکه را برای هر دستگاه به‌صورت دستی انجام دهید و مطمئن شوید که هر دستگاه آی پی آدرس مختص خود را برای اجتناب از تداخل آی پی آدرس ها دارد. تا زمانیکه دوربین های IP در همان شبکه محلی باشند، کاربران می‌توانند دوربین‌های مدار بسته IP را با استفاده از پروتکل های ارتباطی مختلف به NVR ها اضافه کنند (I12,ONVIF).

416 PORT 9

I12: تشخیص حرکت (Motion detection) و قابلیت شخصی سازی به‌درستی کار می‌کنند.

ONVIF: تشخیص حرکت (Motion detection) می‌تواند درست عمل کند اما قابلیت شخصی سازی به‌درستی کار نمی‌کنند.

درخواست ddns رایگان

از زمانیکه P2P، برای کنترل از راه دور دوربین های مدار‌بسته و DVR ها بسیار رایج شد، اغلب کاربران دیگر از DDNS یا IP Address استفاده نکرده‌اند. همچنین قابلیت P2P برای کنترل از راه دور، حتی برای کاربران تازه کار کارایی آسانی دارد. اما برخی از کاربران مانند نصابان دوربین های مدار‌بسته هنوز هم DDNS را به P2P ترجیح می‌دهند، زیرا فکر می‌کنند که DDNS پایدارتر است.

اگر از ddns برای کنترل از راه‌دور دوربین های مدار‌بسته DVR استفاده می‌کنید، در ابتدا باید یک دامنه داشته باشید. برخی از DVR ها و دوربین های مدار بسته تحت شبکه، قابلیت DDNS رایگان دارند، بنابراین شما می‌توانید از آن استفاده کنید. اما اگر دستگاه شما DDNS نداشت، نیاز است تا یک DDNS درخواست دهید و امیدوار باشید که رایگان باشد. انواع زیادی دامنه وجود دارد، برای مثال ما به‌عنوان مرجع به شما دامنه athttp://www.No-IP.com/ را ارائه خواهیم داد.

  • Apply for a No-IP domain (درخواست یک دامنه بدون IP)

http://www.No-IP.com/ را باز کنید، تصویری مانند شکل زیر مشاهده خواهید کرد:

440 DDNS1

اگر تا به‌حال با یوزر و پسورد وارد می‌شدید، فقط sign in کنید.

440 DDNS2

اگر قبلا هرگز ثبت نام نکردید، یک اکانت (حساب کاربری) بسازید و DNS رایگان را انتخاب کنید. سپس وارد شوید.

صفحه ثبت نام در شکل نشان داده شده است.

440 DDNS3

به ترتیب ایمیل، نام‌کاربری و پسورد را وارد نمائید. در کادر آخر نیز هاست نیم (Hostname) یا همان نام دامنه را وارد نمائید. وقتی جاهای خالی را تکمیل کردید، باید روی sign up کلیک کنید. به این معنی که اولین گام را به پایان رساندید.

  • Login you own email and activate your register username (ایمیل شخصی خود را وارد و ثبت نام خود را تکمیل نمائید.)
440 DDNS4

بدون IP وارد شوید: پس از ورود به محیط شخصی خود، شما می‌توانید یک نام دامنه رایگان شخصی درخواست کنید. روی Hosts/Redirects کلیک کنید سپس یک host اضافه کنید.

440 DDNS5

یکی از دامنه های آزاد را انتخاب کنید، بهتر است دامنه ای را انتخاب کنید که در محدوده DVRتان باشد.

440 DDNS6

 حال، اکانتی که اکانت ثبت نام شما محسوب می‌شود، اولین دامنه رایگان شما را ایجاد می‌کند و به این‌ترتیب شما می‌توانید از این دامنه رایگان برای اجرای DDNS استفاده کنید. همچنین می‌توانید دامنه های دیگری نیز ثبت نام نمائید.

440 DDNS7

یوزرنیم و پسورد نام دامنه، در واقع یوزرنیم و پسورد ورود به سایت بدون IP است.

به این نوشته امتیاز بدهید!

تحریریه فرافن

تحریریه فرافن

هدف ما در تیم تحریریه فرافن، فراهم‌کردن جدیدترین و جامع‌ترین محتوای تخصصی و کاربردی در حوزهٔ سیستم‌های امنیتی و نظارتی (شامل آموزش، نقدوبررسی، اخبار و فناوری) است. با نقدها یا پیشنهادات خود ما را در این امر یاری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×