» آموزش » راهنمای مخفی کردن دوربین مداربسته
آموزش

راهنمای مخفی کردن دوربین مداربسته

مرداد 15, 1397 50

راهنمای مخفی کردن دوربین مداربسته در فضای خارجی

نصب دوربین مداربسته در فضای خارجی راه مناسبی برای نظارت بر منزل و محل کار از راه دور می‌باشد. اما ممکن است افراد خرابکار یا سارقین اقدام به آسیبب رساندن یا از کار انداختن دوربین های مدار بسته کنند. شما می‌توانید با رعایت چند نکته و انجام چند کار ساده از این موضوع جلوگیری کنید.

روش‌های زیادی برای جلوگیری از آسیب رسیدن به تجهیزات توسط افراد خرابکار وجود دارد که در این مقاله به بررسی چند مورد از آن‌ها می‌پردازیم.

نصب دوربین مداربسته سوخته یا جعلی

1. با نصب یک دوربین مداربسته جعلی، توجه را از دوربین مدار بسته اصلی منحرف کنید.

یک کاور دوربین مداربسته یا دوربین مداربسته سوخته در جایی که کاملاً در دید عموم باشد نصب کنید. با این کار توجهات را از دوربین مدار بسته اصلی منحرف می‌کنید.

  • با توجه به اینکه از لحاظ قانونی، اشخاص باید از اینکه تصویرشان برداشته می‌شود آگاه باشند، این روش، شاید بهترین راه باشد.
نصب و مخفی کردن دوربین مداربسته در میان درختان

2. دوربین مداربسته را میان شاخ و برگ درختان و یا بوته‌ها نصب کنید.

شاخ و برگ گیاهان مکان مناسبی جهت مخفی کردن دوربین مداربسته هنگام نصب آن می‌باشد، اما بعد از راه‌اندازی تصویر دوربین را چک کنید تا مطمئن شوید شیء مزاحمی در زاویه دید دوربین وجود نداشته باشد.

مخفی کردن دوربین مداربسته در لانه پرندگان

3. دوربین مداربسته را در لانه پرنده نصب کنید.

دوربین مدار بسته را طوری نصب کنید که لنز از حفره لانه پرنده به سمت بیرون نشانه رود. سپس لانه را به سمتی که می‌خواهید نظارت کنید، جای‌گذاری کنید.

مخفی کردن دوربین مدار بسته در اشیاء مصنوعی و ساختگی

4. دوربین مداربسته را در اشیاء ساختگی مخفی کنید.

هرچند این روش به لحاظ قانونی توصیه نمی‌گردد اما در صورت اخذ مجوز جهت استفاده از دوربین های مداربسته به صورت مخفی می‌توانید از این روش جهت جانمایی دوربین استفاده کنید. اگر قصد نصب دوربین مداربسته در اماکنی مشابه باغ‌ها دارید، می‌توانید دوربین را در مترسک و یا دیگر اشیاء مصنوعی و ساختگی قرار دهید.

  • دوربین مدار بسته را می‌توانید در اشیاء تزئینی مانند کوزه‌های سفالی مخفی کنید.
  • توجه کنید که دوربین را باید توسط پیچ یا چسب برق به خوبی در جای خود ثابت کنید تا از لرزش‌های اضافی جلوگیری شود.
خرید دوربین مداربسته با طراحی خاص جهت مخفی کردن

5. دوربین های مدار بسته با طراحی خاص خریداری و نصب کنید.

بعضی دوربین های مدار بسته به شکل اشیاء مختلف مانند چراغ روشنایی یا زنگ درب ورودی طراحی می‌شوند. البته این نوع دوربین‌ها در بازار زیاد نیستند. شما می‌توانید با کمی خلاقیت یک دوربین مداربسته مینیاتوری خریداری کرده و آن را در اشیاء مختلف جای‌گذاری و نصب کنید.

مخفی کردن دوربین مداربسته در صندوق پستی

6. دوربین مدار بسته را درون صندوق پستی منزل خود قرار دهید.

روی صندوق پستی خود حفره‌ای ایجاد کرده و دوربین مداربسته را طوری نصب کنید که لنز دوربین از این حفره به بیرون دید داشته باشد.

  • البته لازم به ذکر است در ایران صندوق‌های پستی روی درب منزل نصب می‌شوند و با مدلی که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید متفاوت هستند. در باغ، ویلا و پارکینگ مجتمع‌های مسکونی و آپارتمان‌ها می‌توانید با نصب دوربین مداربسته درون صندوق پستی نصب شده روی درب ورودی، به حیاط یا پارکینگ دید داشته باشید.
مخفی کردن کابل دوربین مدار بسته

7. کابل دوربین مداربسته را مخفی کنید.

توجه داشته باشید که کابلی که به سمت محل نصب دوربین مداربسته می‌رود، ممکن است تمام زحمات شما را به هدر دهد. کابل‌های دوربین مداربسته را توسط لوله PVC یا هر روش دیگری مخفی کنید.

خرید دوربین مداربسته مینیاتوری کوچک

8. دوربین مداربسته مینیاتوری خریداری کنید.

دوربین های مداربسته با کاور معمولی برای مخفی کردن مناسب نبوده و بزرگ هستند. دوربین های مدار بسته مینیاتوری یا کوچک را راحت‌تر می‌توان مخفی کرد. هنگام خرید سایز و کاور دوربین مداربسته را مدنظر قرار دهید.

  • لازم به یادآوری است که دوربین های مینیاتوری و امثال آن علی‌رغم کاربردهای خاص خود از کیفیت تصویربرداری پایین‌تری نیز نسبت به دوربین های مداربسته کاوردار برخوردار هستند. بنابراین هنگام خرید و نصب چنین دوربین‌هایی به این نکته نیز توجه داشته باشید.
خرید دوربین مداربسته بیسیم

9. دوربین مداربسته بیسیم خریداری کنید.

همانطورکه گفته شد، کابل یکی از مواردی است که می‌تواند مکان نصب دوربین مداربسته را افشا کند. خرید دوربین مداربسته وایرلس یا بیسیم این مشکل را حل کرده و شما را از مخفی کردن کابل‌ها معاف می‌کند.

  • نصب دوربین های مدار بسته وای فای بسیار آسان‌تر بوده و به‌راحتی می‌توان آنها را مخفی کرد.
استفاده از تکنولوژی کلود یا ابر در دوربین مداربسته

10. از ابرها استفاده کنید.

ابر یا Cloud فضایی روی اینترنت است که دوربین مداربسته می‌تواند به‌جای ذخیره‌سازی تصاویر روی هارد، تصاویر را روی ابر ذخیره‌سازی کند. از فواید این روش این است که در صورت بروز هرگونه مشکل برای دستگاه DVR و یا هارد دیسک، تصاویر ضبط شده را از دست نخواهید داد.

  • توجه کنید که ممکن است سارق به دستگاه دی وی ار آسیب رسانده یا به‌کلی آن را به سرقت ببرد.

منبع: wikihow

به این نوشته امتیاز بدهید!

تحریریه فرافن

تحریریه فرافن

هدف ما در تیم تحریریه فرافن، فراهم‌کردن جدیدترین و جامع‌ترین محتوای تخصصی و کاربردی در حوزهٔ سیستم‌های امنیتی و نظارتی (شامل آموزش، نقدوبررسی، اخبار و فناوری) است. با نقدها یا پیشنهادات خود ما را در این امر یاری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×