» نقد و بررسی » آیفون تصویری داهوا ؛ ایده‌آل برای ساختمان های مسکونی و تجاری
نقد و بررسی

آیفون تصویری داهوا ؛ ایده‌آل برای ساختمان های مسکونی و تجاری

آذر 18, 1398 10

در این مقاله قصد داریم به یکی از محصولات پرطرفدار داهوا بپردازیم. در ادامه به طور کامل آیفون تصویری داهوا را به شما معرفی کنیم. اینکه چگونه کار می کند؟ برای چه مکان‌هایی مناسب است و مزایا و معایب آن چیست؟

در بسیاری از شرایط، یک قفل و کلید ساده نمی‌تواند امنیت خانواده، کارمندان یا دارایی‌های شما را تضمین کند. سیستم‌های کنترل دسترسی الکترونیکی بدون کلید، سطح امنیت بیشتری را برای املاک شما ارائه می‌نمایند.

ترکیب دوربین‌ مدار بسته و سیستم ارتباطی به منظور شناسایی افراد و وسایل نقلیه، مدیریت املاک‌تان را بسیار کارآمدتر و ایمن‌تر خواهد نمود. با پیشرفت سریع جامعه مدرن، ساکنان اینگونه اجتماعات مدام به دنبال ارائه سیستم‌های ارتباطی پیشرفته‌تری برای املاک خود هستند.

با این حال، معمولاً ساختمان‌های آپارتمانی قدیمی از سیم‌کشی مناسبی برای نصب سیستم ارتباطات مبتنی بر IP، برخوردار نمی‌باشند. لذا هزینه‌های مرتبط با سیم‌کشی مجدد در بسیاری از پروژه‌های ارتقاء سیستم اینترکام به یک مانع بزرگ تبدیل شده است.

آیفون تصویری (ویدئو اینترکام) داهوا؛ ایده‌آل برای مشاغل و منازل

سیستم‌های ویدئویی درب ورودی IP و اینترکام، یک سیستم ایده آل برای خانه‌ها، آپارتمان‌های مسکونی و دفاتر کوچک و متوسط​​ می‌باشد. این تجهیزات شامل دوربین های آسان نصب، صفحه لمسی و واحدهای ماژولار لازم برای تأسیسات بزرگ‌تر هستند. سیستم‌های تحت شبکه IP دارای وضوح فوق العاده‌ای از لحاظ صوت و تصویر هستند و به حداقل کابل کشی و تنظیمات نیاز دارند.

سیستم داهوا به دلیل برخورداری از ویژگی‌های گسترده، یکپارچه سازی و دسترسی از راه دور، به سرعت در حال تبدیل شدن به یکی از گزینه‌های مطلوب برای تهیه فیلم‌های باکیفیت از درب ورودی است.

آیفون داهوا ایده آل برای منازل و مشاغل

اکنون، داهوا با راه‌اندازی آخرین ورژن سیستم آیفون تصویری 2 سیم آپارتمانی خود، راه‌حل مناسبی را برای این معضل ارائه کرده و یک راه مقرون‌به‌صرفه، سریع، ساده و راحت را برای به‌روزرسانی سیستم‌های ارتباطی آنالوگ فراهم نموده است. این سیستم با استفاده از سیستم مدیریت هوشمند PSS و ارائه  حفاظت 24 ساعته به راحتی با آلارم‌های سیمی و دستگاه‌های ردیابی ارتباط برقرار می‌کند.

می‌توان نرم افزار Smart PSS را دانلود کرد و با استفاده از آن به مدیریت هوشمند کل مناطق خانه پرداخت. به‌علاوه می‌توان از تابلوی دیواری استفاده کرد یا با توجه به نیازهای مختلف بر روی سطوح نصب نمود.

این سیستم حداکثر از  25 خانوار ، 10،000 کارت آی سی و 3000 اثر انگشت پشتیبانی می‌کند. ماژول‌ها به‌صورت سری به هم متصل می‌شوند و لذا کنترل آن‌ها بسیار آسان و راحت است. علاوه بر این، بسیاری از ساکنان می‌خواهند در حالی که در خانه نیستند گزینه‌های انعطاف پذیرتری برای گفتگو با بازدید کننده داشته باشند. آیفون های تصویری دو کابله داهوا می‌تواند یک قابلیت موبایلی را نیز ارائه دهد.

به‌عبارتی پذیرش تماس مراجعین از طریق سیستم اینترکام و باز کردن قفل از راه دور پس از تأیید شناسه. سیستم مخابره آپارتمانی 2 سیم داهوا می تواند نظارت آنی مناسبی را ارائه نماید، از صفحه نمایش عکس بگیرد، ویدئوهای لازم را ضبط کند، اطلاعات آلارم را از راه دور دریافت کند و دائماً بر خانه نظارت داشته باشد تا ساکنین بتوانند با استفاده از آن به آرامش برسند.

چرا آیفون تصویری داهوا را انتخاب کنیم؟

طیف وسیعی از محصولات درب ورودی ویدیویی داهوا یک راه‌حل دوستانه و انعطاف‌پذیر را برای کنترل دسترسی به واحدهای داخلی مستقل ارائه می‌کنند و حتی می‌توانند برای مدیریت کاملاً یکپارچه کل ساختمان نیز به‌کار روند. نصب ساده به همراه طیف گسترده ای از ویژگی‌ها و مزایای کاربردی باعث گردیده که گزینه‌های متنوعی برای هر نوع مشتری وجود داشته باشد.

  • حفظ ایمنی ساختمان‌ها
  • محافظت 24 ساعته
  • کنترل دسترسی از راه دور
  • کنترل مرکزی و انعطاف پذیری
  • تأسیسات آینده نگرانه
  • تصاویر با کیفیت دوربین
  • نصب و استفاده ساده
سیستم اینترکام تصویری داهوا

موارد استفاده از آیفون تصویری داهوا

آیفون های تصویری داهوا کاربردهای متنوعی دارند، به این معنی که می‌توان از آن‌ها در طیف گسترده ای از تأسیسات استفاده نمود. واحدها به کمک ماژول دوربین ورودی مستقل می‌توانند به چندین مانیتور متصل شوند و از این‌رو برای خانه‌ها ایده آل هستند.

محدوده ماژولار یا الحاقی این سیستم ها انعطاف پذیری مورد نیاز برای نصب و راه‌اندازی تجهیزات تجاری بزرگ‌تر مانند تجهیزات لازم برای بلوک‌های آپارتمانی مسکونی و مراکز تجاری را فراهم می‌نماید. چراکه در این شرایط ممکن است تجهیزات به زیربخش‌های مختلف، صفحه کلید یا کنترل امنیت نیز نیاز داشته باشند.

آیفون های تصویری داهوا برای مکان‌های زیر مناسب است:

  • خانه‌ها
  • آپارتمان
  • مغازه‌ها
  • انبارها
  • مجتمع های اداری
  • مجتمع های تجاری

سیستم‌های درب ویدئویی (VDP) را می‌توان با استفاده از کابل‌های CAT-5 یا به صورت بی‌سیم نصب کرد، چراکه برای نصب این سیستم نیازی به استفاده از انواع و اقسام کابل‌ها وجود ندارد.

محدوده مسکونی ویدئو اینترکام داهوا

محدوده‌ی مسکونی این تجهیزات برای استفاده داخلی ایده‌آل است و می‌تواند یک سیستم امنیت خانگی بسیار کاربردی را که استفاده از آن بسیار آسان است در اختیار شما قرار دهد. از آنجا‌که این سیستم از گزینه‌های مختلفی بهره می‌برد، آپشن‌های مختلفی برای هر نوع مشتری وجود دارد.

  • آیفون تصویری به شما این امکان را می‌دهد تا ببینید که چه کسی به دم در منزلتان آمده است
  • دوربین دید درشب می‌تواند تصاویر منحصربه‌فردی را در همه‌ی شرایط ارائه دهد
  • زاویه دید وسیع به شما یک منظره خوب را ارائه می‌دهد
  • روشنایی، رنگ و حجم قابل تنظیم هستند
  • این سیستم برای استفاده در منازل و اماکنی که دارای یک درب ورودی هستند مناسب است
  • اعلان‌ها را به تلفن همراه یا تبلت شما می‌فرستد

قابلیت ماژولار برای اماکن بزرگتر

قسمت الحاقی و ماژولار سیستم های اینترکام داهوا، برای پروژه‌های بزرگتر مناسب است. چراکه از انعطاف پذیری لازم برای نصب سیستم درب ورودی ویدئویی در بلوک‌های آپارتمانی یا اماکن تجاری پشتیبانی می‌کند.

  • اتصالات آیفون تصویری برای خانه و محل کار شما

محصولات ویدئو اینترکام برقراری ارتباط بین بازدید کنندگان، صاحبان خانه و مراکز مدیریت املاک را تسهیل می‌کنند. محصولات آیفون تصویری داهوا در یک مجموعه همه‌کاره و انعطاف‌پذیر در اشکال  IP ، Wi-Fi، آنالوگ و دوسیم ارائه می‌شوند که می‌توان از آن‌ها برای منازل، آپارتمان‌های کوچک و آپارتمان‌های بزرگ استفاده نمود. سیستم مدیریت هم به صورت سرویسی برای رایانه شخصی و هم به صورت برنامه تلفن همراه ارائه می‌شود.

این امر باعث می‌شود كه نگهبانان امنیتی بتوانند بر كل مجتمع مسكونی از طریق رایانه نظارت داشته باشند، در عین‌حال ساكنان می‌توانند از طریق برنامه تلفن همراه خود محدوده خود را تحت کنترل داشته باشند.

  • پروتکل SIP

پروتکل SIP باز و استاندارد باعث سهولت دسترسی شخص ثالث می‌شود. ترمینال تلفن اضطراری داهوا با سیستم  نظارتی CCTV  ادغام گردیده و همراه با دستگاه‌های نمایشی و مدیریت اطلاعات کنترل شرایط اضطراری را آسان‌تر نموده است. انواع مختلفی از این نوع محصولات برای پاسخگویی به نیازهای مختلف کاربران در دسترس هستند که از جمله آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. آیفون مدار بسته تصویری آنالوگ، آی پی و وایرلس
  2. آیفون تصوری ip

محصولات اینترکام درب ویدئویی ایستگاه خارجی ماژولار IP که برای خانه و شرکت مناسب می‌باشند دارای کاربردهای متنوعی هستند. با توجه به طراحی ماژولار، این سیستم می‌تواند متناسب با نیازهای شما تنظیم شود. حداکثر 20 درب را می‌توان به 5 مانیتور متصل نمود. شما می توانید در هر زمانی که بخواهید از طریق یک برنامه خاص به دوربین آیفون خود دسترسی داشته باشید.

اگر درب بازکن به سیستم متصل شده باشد، می‌توانید آن را از طریق تلفن هوشمند خود فعال نمایید. اگر کسی به دم درب خانه شما آمد و زنگ در را زد و شما در خانه نبودید، می‌توانید از همین برنامه برای کنترل سیستم اینترکام ویدیویی خود استفاده کنید. درست مثل همان کاری که از طریق مانیتور خود انجام می‌دادید.

  • آیفون تصویری دو سیم IP

سیستم اینترکام ویدئویی درب منزل از دو سیم برای انتقال سیگنال داده‌ها و جریان استفاده می‌کند. مانیتورهای داخلی 2 سیم از طریق مبدل خاص اینترنت به راحتی در دسترس شما قرار دارند. سیستم 2 کابله داهوا تمام آپشن‌های تک سیم دیجیتال را برای‌تان فراهم می‌کند و همچنین از طریق تلفن هوشمند نیز قابل کنترل است.

  • آیفون تصویری WiFi

راه حل های بیسیم یا  WLAN اینترکام‌های ویدئویی درب منزل در هر جایی قابل استفاده نیستند. این سیستم تمام ویژگی‌ها و مزایای استفاده از رابط تصویری IP را ارائه می‌دهد و تمام اتصالات از طریق WiFi قابل اجرا هستند.

مانیتور تصویری داهوا

کاربرد آیفون تصویری تحت شبکه ip

استفاده از سیستم اینترکام ویدئویی IP بسیار آسان است. یک دوربین تحت شبکه مستقیماً به شبکه وصل می‌شود. اگر دوربین IP نصب و پیکربندی شده باشد، یک مرورگر وب برای مشاهده و ضبط فیلم‌های زنده در اختیار شما قرار خواهد گرفت. اگر می‌خواهید چندین فیلم را به طور همزمان مشاهده کنید، تنها کافیست یک نرم افزار مدیریت ویدئو را روی رایانه خود نصب نمایید. سیستم‌های نظارت IP می توانند با توجه به نیاز مشتری به‌راحتی شخصی سازی شوند.

  • ادغام ساده

شما می‌توانید از دوربین‌های IP به همراه سیستم‌ های خانه هوشمند برای کنترل روشنایی، کنترل آلودگی و کنترل دسترسی استفاده نمایید. دوربین های IP EverFocus دارای انعطاف پذیری بالایی هستند و می‌توانند با کلیه پلتفرم‌های نظارتی ادغام شوند.

  • دسترسی از راه دور

سیستم تحت شبکه به شما این امکان را می‌دهد تا در هر زمان و هر لحظه ای که می‌خواهید از هر نقطه جهان به داده‌های ویدئویی زنده یا ضبط شده دسترسی داشته باشید. در حالیکه برای مشاهده داده‌های سیستم های دوربین مدار بسته آنالوگ نیاز به حضور در یک مکان خاص داشتید، با سیستم IP می‌توانید در هر نقطه‌ای که هستید به این داده‌ها دسترسی داشته باشید.

  • هزینه پایین

تمام تلاشی که برای تهیه یک سیستم آنالوگ انجام دادید را فراموش کنید. علاوه‌بر این دیگر نیاز نیست برای کابل هم محور و  فیبر نوری هزینه کنید. چراکه سیستم‌های نظارتی مبتنی بر IP ارزان تر از فناوری سنتی آنالوگ هستند. با استفاده از سیستم نظارتی IP می‌توانید پول بیشتری را پس انداز کنید و تجهیزات بهتری را خریداری نمایید.

  • کیفیت بالای تصویر

کیفیت بالای تصویر یکی از مهم‌ترین جنبه‌های هر سیستم نظارتی هستند. عکس‌های گرفته شده توسط دوربین IP تحت تأثیر طول کابل قرار نمی‌گیرند. به لطف اینترنت، می‌توانید با استفاده از سیستم نظارتی IP، تصاویر واضحی را ضبط کنید.

  • انعطاف پذیری

شما می‌توانید در صورت لزوم دوربین‌های دیگری را به سیستم IP خود اضافه کنید. برخلاف سیستم آنالوگ، به هیچ کابل دیگری نیاز ندارید و لذا کار شما به صورت انعطاف پذیرتر و اقتصادی‌تر انجام می‌شود.

سیستم ویدئو اینترکام داهوا

تکنولوژی داهوا ارائه دهنده راه حل‌های پیشروی صنعت نظارتی ویدئویی به خصوص دوربین مداربسته در سراسر جهان است. این شرکت با برخورداری از حدود 13000 کارمند در سراسر جهان، راه حل‌ها، محصولات و خدمات داهوا را در بیش از 180 کشور و منطقه ارائه می‌نماید.
داهوا متعهد شده که آخرین فناوری‌ها و راه حل‌هایی با بالاترین کیفیت را در اختیار کاربران خود قرار دهد تا آن‌ها بتوانند با موفقیت کار خود را انجام دهند. در سال 2001، داهوا اولین شرکتی در چین بود كه یك ضبط كننده ویدیوی دیجیتالی آنی  8 كاناله را در چین راه اندازی كرد. از آن زمان، این شرکت به سرمایه گذاری در تولید قابلیت‌های قوی R&D برای فناوری و نوآوری‌های جدید ادامه می‌دهد.

برنامه‌های تلفن همراه (برای iOS و اندروید) با ایستگاه‌های خارجی ویلا سازگار هستند نه با ایستگاه‌های خارجی آپارتمانی. برنامه‌های تلفن همراه به مستأجرین اجازه می‌دهند تا از راه دور قفل درب را با استفاده از  سیگنال 3G / 4G / Wi-Fi دستگاه تلفن همراه خود باز کنند. آیفون ها هم به مانیتور داخلی و هم به برنامه‌های تلفن همراه متصل شده تا اولین کاربر موجود بتواند با تماس گیرنده تماس بگیرد و به او اجازه دسترسی را بدهد.

نرم افزار آیفون تصویری داهوا

سیستم اینترکام دو سیم داخل آپارتمانی داهوا

با پیشرفت سریع جامعه مدرن، افراد به دنبال سیستم‌های ارتباطی ای با ویژگی‌های پیشرفته‌تر هستند. با این حال، بیشتر ساختمان‌های قدیمی برای نصب سیستم اینترکام مبتنی بر IP، از سیم کشی شبکه لازم برخوردار نمی‌باشند. لذا هزینه‌های مرتبط با کابل کشی مجدد به یکی از موانع مهم بسیاری از پروژه‌های ارتقاء سیستم اینترکام تبدیل شده است.

سیستم آیفون تصویری دو سیم داهوا یک راه مقرون به صرفه، سریع، ساده و راحت برای به‌روزرسانی سیستم‌های ارتباطی آنالوگ می‌باشد. از جمله ویژگی های سیستم آیفون تصویری دوسیم داخل آپارتمانی داهوا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • سیم کشی ساده

سوئیچ VTNS1006A-2 و واحد داخلی VTH5222CH از رابط دو سیم استفاده می‌کنند. سوئیچی که با استفاده از هر دو سیم به واحد داخلی متصل می‌شود برای انتقال سیگنال و برق مورد استفاده قرار می‌گیرد. هیچ قطبیتی وجود ندارد و سوئیچ برای ارتباط با شبکه‌های خارجی و برقراری ارتباط با دستگاه‌های IP معمولی دارای یک رابط شبکه است. حداکثر فاصله پشتیبانی شده بین سوئیچ و دستگاه 100 متر است، در حالی که حداکثر فاصله پشتیبانی شده بین سوئیچ ها 30 متر می‌باشد.

سیستم آپارتمانی 2 سیم باعث می‌شود که سیستم آپارتمانی IP  داهوا دارای عملکرد مطلوبی باشد و حتی بتواند برای آپارتمان‌های بزرگ نیز به کار گرفته شود. با وجود ایستگاه خارج از آپارتمان VTO1210C-X، هر واحد می‌تواند حداکثر 20 ایستگاه خارجی و 1000 مانیتور داخلی را پشتیبانی کند.

هر سوئیچ می‌تواند حداکثر شش مانیتور داخلی را پشتیبانی کند و فقط به دو اتصال سری بین سوئیچ ها نیاز است. حداکثر تعداد اتصالات سوئیچ 30 عدد است و می‌تواند برای آپارتمان‌های مرتفع نیز به کار گرفته شود.

آیفون تصویری داهوا

در هرجای خانه می‌توان به تماس‌ها پاسخ داد. هر خانه می‌تواند حداکثر پنج مانیتور داخلی VTH5222CH را نصب کند که می‌توان از آن‌ها برای تماس‌های گروهی استفاده کرد و تماس‌ها را می‌توان در هر نقطه از خانه پاسخ داد. در داخل خانه، کاربران ممکن است از طریق مانیتورهای داخلی با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. مانیتورهای داخلی می‌توانند IPC ها را به صورت آنی ردیابی کنند و قادرند با دستگاه‌های زنگ دار و ردیاب ارتباط برقرار کنند تا بتوانند حفاظت 24 ساعته ای را برای شما به ارمغان بیاورند.

  • مدیریت هوشمند PSS

SmartPSS نرم افزاری است که استفاده از آن راحت است و می‌توان با استفاده از آن کل مناطق را به نحو هوشمندی مدیریت کرد.

  • عملکرد از طریق موبایل

بسیاری از افراد حتی اگر کسی در خانه نباشد، می‌توانند از طریق این سیستم با مراجعه کننده صحبت کنند. از سیستم آپارتمانی 2 سیم می‌توان برای این منظور استفاده نمود. پذیرش تماس مراجعه کننده از طریق سیستم اینترکام داخل ساختمان و باز کردن قفل از راه دور پس از تأیید شناسه امکان‌پذیر است. علاوه بر این، شما می‌توانید کارهایی نظیر نظارت آنی، ضبط عکس از روی صفحه نمایش، ضبط فیلم، دریافت اطلاعات تماس از راه دور و نظارت آنی بر خانه را از راه دور انجام دهید.

هنگامی که سوئیچ PoE از طریق اینترنت به شبکه متصل شود، می‌توانید از طریق تلفن هوشمند یا تبلتی که به اینترنت متصل است، از هرجایی که هستید از سیستم زنگ درب استفاده نمایید. فرقی نمی‌کند که در خانه باشید یا در هر نقطه جهان، چراکه می‌توانید با کسی که به درب منزل‌تان آمده مکالمه صوتی یا تصویری داشته باشید و در صورت اتصال قفل درب یا دروازه الکتریکی به سیستم، امکان باز کردن درب از طریق برنامه یا مانیتور وجود دارد.

یک ‌قفل برقی می‌تواند مستقیماً به ایستگاه خارجی متصل شود. علاوه بر این داهوا دارای  رله ایمنی است (Dahua DEE1010B)، که برای اتصال ایمن به قفل برقی ضروری می‌باشد. در صورت اتصال قفل دوم همیشه باید از تقویت کننده خارجی DEE1010B استفاده نمود.

داهوا  یک برنامه موبایل رایگان برای آیفون (iDMSS Plus) و اندروید (gDMSS Plus) دارد. علاوه‌بر این با استفاده از نرم افزار رایگان SmartPSS ویندوز می‌توان سیستم اینترکام را به کامپیوتر متصل کرد. تصاویر دوربین ایستگاه خارجی نیز می‌تواند به صورت زنده و ضبط شده بر روی ضبط کننده ویدیویی شبکه (NVR) یا NAS مشاهده شود.

تصاویر دوربین های IP متصل به همین شبکه (NVR) نیز می‌توانند برای چند دقیقه در مانیتور داخلی نمایش داده شوند. البته هر دوربین IP برای این سیستم مناسب نیست ولی تمام دوربین‌های IP موجود در فروشگاه ما برای این سیستم مناسب هستند.

اگر دوربین IP دارای ورودی PoE باشد، دوربین نیز می‌تواند به سوئیچ PoE موجود در کیت متصل شود (دو درگاه رایگان در سوئیچ وجود دارد). آیفون تصویری داهوا می‌تواند به چند ایستگاه خارجی و یا مانیتور داخلی متصل شود. سوئیچ شامل دو پورت PoE رایگان است. یک آلارم یا زنگ اضافی نیز می‌تواند به مانیتور داخلی وصل شود. علاوه بر این این سیستم دارای یک سیستم هشدار داخلی است وردیاب‌های سیمی را نیز می‌توان به مانیتور متصل کرد.

منابع: 
securityworldmarket
cop-eu
focuscontrol

به این نوشته امتیاز بدهید!

تحریریه فرافن

تحریریه فرافن

هدف ما در تیم تحریریه فرافن، فراهم‌کردن جدیدترین و جامع‌ترین محتوای تخصصی و کاربردی در حوزهٔ سیستم‌های امنیتی و نظارتی (شامل آموزش، نقدوبررسی، اخبار و فناوری) است. با نقدها یا پیشنهادات خود ما را در این امر یاری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×