» آموزش » تکنولوژی دارک فایتر هایک ویژن
آموزش

تکنولوژی دارک فایتر هایک ویژن

دی 12, 1395 80

تکنولوژی دارک فایتر چیست؟

در سری دوربین های مدار بسته تحت شبکه جدید هایک ویژن تکنولوژي دارک فایتر به کار رفته است که می‌تواند تصاویر رنگی را ضبط و حتی در نور‌ کم یا تاریکی نیز کار کند. برای اطلاع از مزایای دوربین های مدار بسته شبکه با استاندارد H.265، عملکرد مدل DS-2DF8223IW-A از جمله رزولوشن، تولید رنگ، بیت ریت، کارایی در نور کم، WDR و … را مورد آزمایش قرار می‌دهیم.

H.265/HEVC آخرین استاندارد فشرده سازی است که امروزه جایگزین H.264 شده است، مانند دوربین های مدار بسته تحت شبکه (IP) که به‌سرعت جای دوربین های مدار بسته آنالوگ را اشغال کرده‌اند. بنابراین انتظار می‌رود روند رشد دوربین های مدار بسته IP با استاندارد H.265، از محصولات H.264 پیش بیافتد. به‌عنوان تولیدکنندگان پیشگام در تولید محصولات نظارت تصویری، سه شرکت Dahua  Hikvision و Sony محصولات H.265 را به‌منظور پاسخگویی به افزایش میزان تقاضا، به بازار عرضه کردند.

436 Darkfighter1

H.265 چه مزایایی دارد؟

در میان تولیدکنندگان ذکر شده، Hikvision سریع‌ترین واکنش را به این روند از خود نشان داده است.

در این مقاله، هدف ما معرفی Hikvision’s darkfighter از سری دوربین های مدار بسته IP اسپید دام (PTZ)، مطابق با آخرین استاندارد فشرده سازی H.265 است. مدل DS-2DF8223IW-A از سری دوربین های 2 مگاپیکسلی Darkfighter با قابلیت IR است که از مواد آلومینیومی ساخته‌شده و ظاهری حرفه‌ای و فریبنده دارد. این دوربین مدار بسته با سایز 1/1.9” و سنسور CMOS، وضوح تصویر بالا، واکنش سریع، چرخش آرام و انحراف کمتر از 0.1 درجه، بالاترین کارایی را دارد. همچنین این دوربین مداربسته به هنگام چرخش، بدون لرزش بوده و از آنجاییکه از قابلیت IP66 (مقاوم در برابر آب و هوا) پشتیبانی می‌کند، می‌توان در شبکه های مختلف برنامه های نظارتی از آن استفاده کرد.

تست رزولوشن (وضوح تصویر):

در تصاویر 1080p، زوم دوربین مداربسته روی صفر تنظیم می‌شود. از طریق اندازه‌گیری، نتیجه می‌گیریم که تصویر هیچ پارازیت و اختلالی ندارد. رزولوشن افقی دوربین مدار بسته 1050TVL، و رزولوشن عمودی آن حتی تا 1100TVL نیز می‌رسد. همچنین رزولوشن حاشیه تصویر هم 900TVL است. بنابراین عملکرد رزولوشن کلی تصویر بسیار عالی است.

436 Darkfighter3

تست تولید رنگ تصویر:

 شما می‌توانید با استفاده از کارت تست تولید رنگ، 24 رنگ مختلف را به وضوح تشخیص دهید. وقتی تصویر دوربین مدار بسته را با کارت تست مقایسه می‌کنید، به استثنای رنگ سبز روشن مایل به زرد، تولید رنگ کل تصویر به‌طور کلی درست صورت گرفته است. در تست رنگ خاکستری، تصویر دوربین مداربسته می‌تواند 19 رنگ تولید شده را به آسانی شناسایی کند.

436 Darkfighter4
Color Reproduction Test

تست بیت ریت:

در حالت H.265، بیت ریت 2Mbps است. با اندازه‌گیری بیت ریت این دوربین مدار بسته، دریافتیم که میزان بیت ریت آن در حدود 1.6~2.3Mbps می‌باشد و میزان متوسط بیت ریت 1.7Mbps است. بنابراین چون میزان بیت ریت ثابت است، با ادامه اندازه‌گیری میزان تأخیر ویدئو بعد از چندین محاسبه، دریافتیم که متوسط زمان تأخیر به‌طور تقریبی 238ms است که یک جریان سریع و پایدار است. با این حال، این دوربین مداربسته که فرمت‌های H.265، M-JPEG و … را پشتیبانی می‌کند در تست واقعی می‌تواند تولید متمایزی داشته باشد.

436 Darkfighter5
Bitrate Test

دوربین DS-2DF8223IW-A یک دوربین مدار بسته IP هوشمند هایک ویژن است که مطابق با آخرین تکنولوژی های تصویری از جمله: 120DB WDR ،3D DNR ،Defog ،Triple streams ،intrusion detection ،Face detection و … تولید شده است. هدف از ساخت این دوربین مدار بسته، نور قوی آن است. وقتی WDR خاموش است، نور تصویر کافی است اما عروسک قابل رویت نیست (شکل زیر). اما وقتی WDR روشن می شود، تصویر به‌طور قابل ملاحظه ای اصلاح شده و عروسک به‌طور واضح دیده می شود، همچنین تصویر پشت عکس نیز بهتر دیده می شود.

436 Darkfighter6
WDR Test Result

علاوه بر موارد بالا، این دوربین مداربسته قابلیت مه زدایی (defog) نیز دارد که شما می‌توانید با توجه به دانسته های خود این عملکرد را نیز چک کنید.

436 Darkfighter7
 Defog Test Result

PRECISE PAN/TILT ROTATION

این دوربین مداربسته از خانواده دوربین های مدار بسته اسپید دام (PTZ) است که چرخش 360 درجه ای را پشتیبانی می‌کند. برای تست کنترل PTZ، چهار منطقه از پیش تعیین شده را انتخاب می‌کنیم و سپس اجازه می‌دهیم که دوربین مداربسته به‌طور خودکار عمل کند، پس از گذشت نیم ساعت، نتیجه را بررسی می‌کنیم که مشخص می‌شود در عملکرد آن هیچ خطایی رخ نداده است. این دوربین مدار‌بسته از حداکثر 23x زوم و زاویه دید افقی 59.8~3 درجه پشتیبانی می‌کند.

دوربین مداربسته هایک ویژن سری darkfighter

یک دوربین مداربسته برای اینکه بتواند در اماکن تاریک و یا کم‌نور قادر به ضبط تصویر باشد، نیاز به قابلیت‌های خاصی دارد. شرکت‌های معتبر تولید کننده سیستم‌های نظارت تصویری، سری خاصی از دوربین مدار بسته برند خود را جهت ضبط تصاویری روشن و رنگی در نور کم به تکنولوژی‌های مخصوص خود مجهز کرده و روانه بازار می‌کنند.

دوربین های مداربسته سری DarkFighter هایک ویژن که به تکنولوژی‌های روز این کمپانی تجهیز شده‌اند همانطور که نام‌شان پیداست، به راستی به جنگ تاریکی می‌روند.

در این مقاله سعی داریم به بررسی این سری از محصولات شرکت Hikvision پرداخته و تکنولوژی‌ها و قابلیت‌های این سری را معرفی کنیم. با ما همراه باشید…

دوربین های مداربسته سری DarkFighter هایک ویژن

در شرایطی که نور محیط بسیار ضعیف است، برخلاف دیگر دوربین‌ها که تنها تصویری سیاه و سفید ارائه می‌دهند، دوربین های مدار بسته سری Darkfighter هایک ویژن قادرند تصویری روشن، واضح و رنگی ضبط کنند.

سری Darkfighter شرکت Hikvision در اماکن تاریک، تصویری استثنایی تا 60 فریم بر ثانیه ارائه می‌دهند. همچنین هنگام روز با بهره‌گیری از تکنولوژی WDR پیشرفته خود، در صورتی که در محیط منبع نور شدید یا نقطه بسیار تاریکی وجود داشته باشد، با تنظیم کنتراست، تصویری با روشنایی یکنواخت ارائه می‌دهد.

در دنیای نظارت تصویری که یک دوربین مداربسته باید 24 ساعته به تماشای محیط بنشیند، سری Dark fighter هایک ویژن چیزهایی را می‌بینند که دیگر دوربین‌ها قادر به دیدن نیستند.

دوربین های مداربسته سری Dark Fighter هایک ویژن برای اماکنی که میزان نور محیط بطور پیوسته تغییر می‌کند، مفید بوده و کارآیی بسیار بالایی دارند.

دوربین مداربسته سری دارک فایتر hikvision

عملکرد فوق‌العاده در تاریکی مطلق

دوربین های مدار بسته سری DarkFighter هایک ویژن با استفاده از سنسور CMOS در اندازه بزرگ و با کیفیت HD، حتی در اماکن تاریکی که Lux به پایینی 0.002  می‌باشد نیز قادر به ضبط تصاویر رنگی عالی می‌باشد.

همچنین در صورتی که فاکتور لوکس که به میزان موجود در محیط اشاره دارد پایین‌تر از 0.002 برسد، بطور اتوماتیک با کنار زدن فیلتر IR از جلوی لنز دوربین مداربسته به حالت سیاه و سفید تغییر وضعیت داده تا ضمن حفظ کیفیت، تصاویر ضبط شده در تاریکی محض فرو نروند.

نمونه تصویر دید در شب دوربین مداربسته هایک ویژن سری dark fighter

برد دید در شب سری Dark Fighter تا 200 متر بوده که این ویژگی نیز ضبط تصاویر واضح و روشن در تاریک‌ترین محیط‍‌ها را ممکن می‌کند.

حداکثر کارآیی با لنز DarkEye

با بهره‌گیری از دیافراگم F0.95، دیافراگم لنز بسیار بزرگ DarkEye باعث بهتر شدن بیش از پیش عملکرد دوربین های سری DarkFighter هایک ویژن می‌شوند.

مقایسه تصویر سری دارک فایتر هایک ویژن

فشرده‌سازی هوشمند

سری DarkFighter شرکت Hikvision با تکنولوژی فشرده‌سازی H.264+ تجهیز شده است. این تکنولوژی فشرده‌سازی بهینه شده، راهی است موثر برای مدیریت حجم ویدئوهای با کیفیت بسیار بالا.

 هنگام شب بیت‌ریت H.264+ می‌تواند به 50 تا 60 کیلوبایت بر ثانیه برسد (بهینه‌تر از H.264 استاندارد)، که این موضوع نه تنها موجب صرفه‌جویی در پهنای باند و منابع می‌شود، بلکه فضای ذخیره‌سازی مورد نیاز را نیز کاهش می‌دهد.

سوژه در حال حرکت از پس زمینه که بی‌تغییر و ثابت است، با استفاده از کدک متفاوتی جدا می‌شود.

ارائه انواع و مدل‌های مختلف متناسب با نیاز

انواع دوریبن های مدار بسته 2 مگاپیکسل Full-HD ارائه شده توسط هایک ویژن:

  • دوربین مداربسته بولت دارای لنز وریفوکال موتورایز
  • دوربین مداربسته دام
  • دوربین مداربسته اسپیددام یا PTZ با زوم اپتیکال 36x، مناسب برای نظارت 24 ساعته

به این نوشته امتیاز بدهید!

تحریریه فرافن

تحریریه فرافن

هدف ما در تیم تحریریه فرافن، فراهم‌کردن جدیدترین و جامع‌ترین محتوای تخصصی و کاربردی در حوزهٔ سیستم‌های امنیتی و نظارتی (شامل آموزش، نقدوبررسی، اخبار و فناوری) است. با نقدها یا پیشنهادات خود ما را در این امر یاری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×