» اخبار و تازه‌های فناوری » تکنولوژی deep sense داهوا
اخبار و تازه‌های فناوری

تکنولوژی deep sense داهوا

اردیبهشت 30, 1397 40

دوربین های مداربسته تحت شبکه سری deep sense داهوا (تجهیز شده با چیپ‌ست‌های ساخت شرکت Intel)، دوربین‌های هوشمندی هستند که دارای قابلیت تشخیص چهره و آنالیز اجزای صورت است که این موضوع باعث می‌شود دوربین‌ها به‌راحتی سن، جنس و حالت صورت شخص (مانند شادی، غم، عصبانیت، هیجان و حالت نرمال) را تشخیص دهند.

بیش از 10 سال است که داهوا فعالانه با شرکت  Intel در زمینه پردازنده دستگاه NVR، هوشمندی دستگاه و .. همکاری دارد. اکنون این دو شرکت با گسترش همکاری‌ها به حوزه‌ی هوش مصنوعی در امنیت، جهت ایجاد تجربه‎ای بهتر برای مشتریان و کاربران محصولات داهوا در سطح جهان روی آورده‌اند.

دستگاه های NVR سری deepsense داهوا، با بهره‎گیری کامل از تکنولوژی هوش مصنوعی قادر است با 64 کانال به‌طور زنده چهره را تشخیص دهد و اجزای صورت را نیز شناسایی کند. همچنین این سری دستگاه های NVR داهوا قادرند بر اساس سن، جنس، حالت صورت، عینک و غیره به جستجوی افراد در تصاویر ضبط شده بپردازند.

بکارگیری هوش مصنوعی در دوربین های مداربسته داهوا

این دستگاه های NVR داهوا به Seagate SkyHawk AI، اولین هاردهای بهینه‌سازی شده برای سیستم‌‎های نظارت تصویری هوشمند مجهز هستند. این همکاری با داهوا به بیش از 10 سال پیش در راستای به‌کارگیری بهترین هارددیسک‎ها متناسب با نیاز سیستم‎های امنیتی ایجاد شد.

این برنامه انقلابی جهت سرعت بخشیدن به به‌کارگیری هوش مصنوعی در پروژه‌های نصب و راه‌اندازی سیستم‎های حفاظتی طرح‌ریزی شده است. شرکت‎هایی که در پیشبرد این برنامه همکاری کنند، قادر خواهند بود اجرای تکنولوژی‎های جدید در زمینه نظارت تصویری را متحول کرده و به کارمندان خود با آموزش صحیح قابلیت‎های جدید اضافه کنند.

داهوا در نمایشگاه ISC West

کی لی، مدیرعامل داهوا، سخنرانی خود در کنفرانس و نمایشگاه بین المللی ISC West را اینگونه آغاز کرد: “هوش مصنوعی ارزش آفرین است” و در ادامه از همه میهمانان به ویژه مشتریان و شرکای جهانی داهوا، قدردانی کرد.

کی لی مدیرعامل داهوا

“نوآوری نیرویی پایدار بوده که مجموعه داهوا را به‌سوی توسعه سیستم‌های امنیتی پیشرفته سوق داده است. داهوا به پیشبرد کاربرد AI در صنعت نظارت تصویر و امنیت، با هدف تبدیل به قطب تولیدکننده راه‌حل‌های هوشمند IoT ویدئو محور در سطح جهان، ادامه خواهد داد.”
– کی لی، مدیرعامل شرکت داهوا

“چندین پیشرفت قابل توجه در زمینه توسعه هوش مصنوعی، محاسبه، اکوسیستم و حس رخ داده است. تکنولوژی‌های هوش مصنوعی شرکت داهوا باعث کاهش چالش‌های سیستم‌های امنیتی فیزیکی اعم از راندمان پایین پردازش و داده‌های عظیم و جداگانه، می‌شود. وقتی راه‌حل‌های هوش مصنوعی داهوا در پروژه‌هایی مانند فروشگاه‌ها، مدیریت ترافیک، تدارکات و انبارداری به‌کار روند، باعث تقویت هوش و قدرت اجرایی سیستم شده و ارزش سیستم امنیتی را بالا می‌برند.”
– جیمز وانگ، معاون مدیر کل کسب‌و‌کار برون‌مرزی شرکت Dahua

همکاری داهوا و اینتل

“از آغاز همکاری شرکت داهوا و اینتل سال‌ها می‌گذرد. انقلاب تغییر از یک سیستم ویدوئی به سیستمی بینا باعث می‌شود سیستم‌های نظارت تصویری هوشمندتر و خودمختارتر عمل کنند. راه‌حل‌های هوش مصنوعی اینتل مانند Movidius، Intel FBGA و nirvana باعث جریان پیدا کردن هوش در دوربین های مدار بسته می‌شود.”
– آدام برنز، مدیر کل راه‌حل‌های IoT در اینتل

 الگوریتم های هوش مصنوعی به‌کار رفته در دوربین deep sense داهوا باعث شده است که دقت و سرعت تجزیه و آنالیز تصاویر ضبط شده تا حد زیادی افزایش یابد. درنهایت باید گفت داهوا می‌تواند یک پیشنهاد عالی برای تجهیز مراکز خرید، فرودگاه ها، بانک ها، مدارس و دانشگاه ها به این دوربین ها و هوشمندسازی آنها باشد. برای دریافت راهنمایی و مشاوره بیشتر جهت انتخاب و خرید می‌توانید با کارشناسان فنی و فروش فرافن مارکت تماس بگیرید.

منبع: asmag

به این نوشته امتیاز بدهید!

تحریریه فرافن

تحریریه فرافن

هدف ما در تیم تحریریه فرافن، فراهم‌کردن جدیدترین و جامع‌ترین محتوای تخصصی و کاربردی در حوزهٔ سیستم‌های امنیتی و نظارتی (شامل آموزش، نقدوبررسی، اخبار و فناوری) است. با نقدها یا پیشنهادات خود ما را در این امر یاری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×