» آموزش » آموزش xmeye – نرم افزار انتقال تصویر دستگاه DVR روی گوشی موبایل
آموزش

آموزش xmeye – نرم افزار انتقال تصویر دستگاه DVR روی گوشی موبایل

بهمن 8, 1396 30

راهنمای نصب و استفاده از برنامه xmeye
راهنمای نصب و استفاده از برنامه xmeye

XMEye (ایکس اِم آی) نرم افزاری رایگان برای انتقال تصویر دوربین مداربسته IP یا HD و دستگاه NVR یا DVR بر روی گوشی موبایل همراه است. نرم افزار xmeye بین دوربین های مدار بسته نصب شده و گوشی موبایل شما با استفاده از تکنولوژی P2P ارتباط برقرار می‌کند. به محض تنظیم این نرم افزار روی گوشی موبایل هوشمند خود، قادر خواهید بود از راه دور در هر زمان و مکان، محیط کار یا منزل خود را کنترل کنید.

با این که برنامه xmeye رایگان است، قابلیت‌های مفید و کلیدی بسیاری ارائه می‌دهد. از این مجموعه قابلیت‌ها می‌توان به ضبط تصویر، زوم دیجیتال، pan & tilt (البته اگر دوربین مداربسته این قابلیت را ساپورت کند)، مخابره صدا بصورت دوطرفه، snapshot (عکس برداری) و ارسال هشدار (notification) اشاره کرد.

از اپلیکیشن xmeye تنها برای دوربین های مداربسته تحت شبکه یا IP استفاده نمی‌شود، بلکه از این نرم افزار جهت گرفتن تصویر از بسیاری از دستگاه های DVR و NVR با برندهای متفاوت نیز استفاده شده است.

مرحله اول: ورود

بعد از نصب و راه اندازی نرم افزار، با صفحه زیر مواجه می‌شوید. اولین مرحله ورود به برنامه است. برای ورود به برنامه سه روش وجود دارد که در ادامه هر یک از آنها را بررسی کرده و توضیح خواهیم داد.

ورود به برنامه xmeye

روش اول: ثبت نام و ورود به نرم افزار xmeye

در صورتی که قبلا در برنامه ایکس ام آی ثبت نام کرده‌اید، اطلاعات کاربری خود را وارد کرده و وارد برنامه شوید. در غیر این صورت، روی گزینه register کلیک کرده و در صفحه‌ای که باز می‌شود، نام کاربری، کلمه عبور و ایمیل خود را وارد کرده و در برنامه ثبت نام کنید.

ثبت نام در نرم افزار xmeye

روش دوم: local login

در صورتی که دوربین های مدار بسته ودستگاه DVR یا NVR و گوشی موبایل همراهتان روی یک شبکه وای فای بوده و به یک روتر متصل هستند، می‌توانید از این روش استفاده کنید. این روش به علت اینکه احتیاج به ثبت نام یا ورود به برنامه نیست، سریع‌تر است.

روش سوم: Direct login

این روش همانطور که از اسمش پیداست (ورود مستقیم)، به کاربر اجازه می‌دهد مستقیما به دوربین مداربسته متصل شود. در این روش ابتدا باید گوشی موبایل همراه خود را به Wifi SSID دوربین مداربسته بیسیم متصل کنید. این روش به کاربر امکان می‌دهد تصویر دوربین مداربسته را حتی وقتی دوربین و گوشی موبایل به شبکه و روتری متصل نیستند، نیز مشاهده کند. این روش به عبارتی گوشی موبایل همراهتان را به یک مانیتور (نمایشگر) تبدیل می‌کند.

مرحله دوم: اضافه کردن دستگاه (دوربین مداربسته IP یا دستگاه NVR یا DVR)

در این مرحله باید دستگاه مورد نظر را به برنامه xmeye متصل کنید. دستگاه مورد نظر می‌تواند یک دوربین مداربسته تحت شبکه، یک دستگاه NVR و یا یک دستگاه DVR باشد.

اضافه کردن دستگاه به xmeye

بعد از ورود به برنامه با صفحه‌ای که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید، مواجه می‌شوید. در این صفحه به منظور اضافه کردن دستگاه جدید روی علامت مثبت کلیک کنید.

در صفحه جدید، نام دستگاه و شماره سریال دستگاه را وارد کرده و قسمت Port را خالی بگذارید. توجه داشته باشید که در قسمت “نام دستگاه” می‌توانید هر نامی که مد نظرتان است برای دستگاه مورد نظر انتخاب کرده و وارد کنید.

اضافه کردن دستگاه جدید در xmeye

فعالسازی هشدار (notification) در نرم افزار ایکس ام آی

یکی از قابلیت‌هایی که نرم افزار ایکس ام آی به همراه دارد، قابلیت ارسال هشدار یا Push alarm است. با فعالسازی این قابلیت، هنگامی که دوربین مداربسته آلارمی ارسال کند، xmeye روی گوش موبایل شما notification تولید کرده و به شما هشدار می‌دهد.

فعالسازی هشدار در نرم افزار xmeye

برای فعال‌سازی این قابلیت ابتدا در تنظیمات دستگاه DVR قابلیت ارسال هشدار را فعال کرده و سپس در منوی اصلی برنامه xmeye از قسمت Push alarm برای دستگاه مورد نظر قابلیت notification را فعال کنید.

به این نوشته امتیاز بدهید!

تحریریه فرافن

تحریریه فرافن

هدف ما در تیم تحریریه فرافن، فراهم‌کردن جدیدترین و جامع‌ترین محتوای تخصصی و کاربردی در حوزهٔ سیستم‌های امنیتی و نظارتی (شامل آموزش، نقدوبررسی، اخبار و فناوری) است. با نقدها یا پیشنهادات خود ما را در این امر یاری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×